zondag 27 december 2015

Recensie: Vuur - Mats Strandberg & Sara B. Elfgren

Hi!

Ik had het eerste deel uit deze serie gelezen, maar dat is inmiddels alweer een tijdje geleden. Toch wilde ik door met de serie, want ik vond deel 1 erg leuk!


Waar gaat dit tweede deel over?
De Uitverkorenen beginnen aan hun tweede jaar in de bovenbouw van het gymnasium. De hele zomervakantie hebben ze hun adem ingehouden in afwachting van de volgende stap van de demonen. Maar de dreiging komt vanuit een hoek die ze nooit hadden voorzien…
Het wordt steeds duidelijker dat er iets heel erg mis is in Engelsfors. Het verleden en het heden raken met elkaar vervlochten. De levenden ontmoeten de doden. De Uitverkorenen komen steeds dichter tot elkaar en ondervinden eens temeer dat magie niet de remedie is tegen ongelukkige liefdes of een gebroken hart.

Het was even inkomen. Omdat het natuurlijk weer een tijdje geleden was dat ik het eerste deel had gelezen, moest ik weer eventjes mijn best doen om in dit verhaal te raken. Ik weet niet of dit daadwerkelijk kwam door het wachten tussen de delen, of dat dit deel wat verwarrender is, maar het was even inkomen. Het is wel weer gelijk spannend. Al moet ik wel zeggen dat het verder wat langzaam op gang komt. 

Sowieso blijft in het hele deel de echte spanning uit. Er zit een hele mysterieuze stukken bij, maar dit deel is van mijn gevoel veel langdradiger dan het eerste deel. Dat was erg jammer, omdat ik deze serie erg leuk vind. Maar het langdradige maakte dat ik best lang over het boek deed en het gevoel had dat ik veel had gelezen wat ook in 2- à 300 pagina's minder kon. 

Maaaaar de stukken die wel spannend en mysterieus en goed waren, waren ook echt goed. Het blijft een erg leuke serie en ik kijk alsnog uit naar het volgende deel. 

Wat veel mensen bij het vorige deel hadden met dat ze gek werden van teveel personages, dat had ik in dit deel een beetje. Er komen een hoop nieuwe personages bij en af en toe is het best wel even nadenken wie nou ook alweer wie was en wat diegene deed. Het is niet dat de personages niet goed uit de verf komen, maar het komt gewoon door de hoeveelheid personages en door de namen die ik af en toe gewoon door elkaar haal

Vuur is een spannend boek wat wederom knalt van de mysteries, doch het van mij toch wat beknopter had gekund en met wat minder personages. 

Ik geef het boek 4/5 sterren!

Hartelijk bedankt uitgeverij AW Bruna voor het opsturen van dit recensie exemplaar! 

Titel | Vuur
Auteurs | Mats Strandberg & Sara B. Elfgren
Uitgeverij | AW Bruna
Serie | Engelsfors
Prijs | €10,00
Pagina's | +/- 500
Uitgave | paperback 
ISBN | 9789400501478

Liefs,

Monica 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen