woensdag 11 november 2015

TAG: De Reader Problems Tag!

Hee allemaal :)

Een kleine twee weken geleden werd ik getagd door Lindsey van BurnmyBook voor de Reader Problems tag! Natuurlijk accepteer ik deze tag en zal ik hem voor jullie nu invullen :)!























1. Je hebt 20.000 boeken op je TBR. Hoe beslis je welk boek je gaat lezen?

Mijn situatie haha. Ik heb een TBR pot met propjes papier erin. Op elk propje staat een titel van een boek van mijn TBR lijst. Elke keer als ik een boek uit heb kies ik een nieuw boek door het pakken van een propje uit de pot. Natuurlijk tellen recensie exemplaren hierbij niet mee, die lees ik op volgorde van ontvangst.

2.Je bent halverwege door een boek en je vind het echt niks. Stop je of ga je door?

Pff. Halverwege niet, dan lees ik door met de hoop dat het toch nog wat wordt. Als de eerste hoofdstukken me wat tegenvallen ga ik door, maar als de eerste hoofdstukken me compleet tegenvallen en ik liever wil huilen dan lezen, dan stop ik met het boek. Dit is pas één keer voorgekomen en toen legde ik het boek gelijk weg. Maar meestal zijn de boeken die ik lees zelf uitgekozen en dan kan het boek wel tegenvallen, maar is het vaak niet extreem stom.

3.Het einde van het jaar komt eraan en je loopt enorm achter met je Goodreads reading challenge. Probeer je je achterstand in te halen?

Ehm ja en nee. Ik probeer hem wel in te halen door meer tijd voor lezen in te lassen, maar niet door boeken af te raffelen. Ik weet het, een politiek correct antwoord, maar het is echt zo. Boeken moet je van genieten :D

4.De covers van een serie die je geweldig vindt, matchen niet. Hoe ga je hiermee om?

Huilen. Nee, maar dat vind ik wel vervelend. Ik ga dan koste wat het kost die serie matchend in huis krijgen. 

5.Iedereen is compleet dol op een boek en jij vind het echt niks. Wat doe je?

Tja. Dat had ik met The Fault in our Stars. Niet haten, maar ik vond het echt geen spektakel om te lezen. Ik heb dan ook gewoon zoiets van: dit kan toch? We zijn niet allemaal hetzelfde, dus ook niet in boekensmaak.

6.Je leest publiekelijk een boek en je moet bijna huilen. Hoe ga je hiermee om?

Lekker doorlezen :p. Ik heb toch niks van de wereld in de gaten als ik lees, dus ik zie de vreemde blikken dan toch niet :)

7.Een vervolg van een boek dat je fantastisch vindt, komt uit. Maar je bent veel vergeten van het vorige boek. Herlees je het of ga je gewoon verder in de hoop dat het wel weer terugkomt?

Ik lees even mijn recensie terug, of het stukje op de achterkant, maar dan ga ik door. Vaak weet ik nog wel het meeste van een boek, zeker als ik hem fantastisch vond.


8.Je wilt niet dat iemand je boeken leent. Hoe leg je dat aan mensen uit wanneer ze vragen of ze een boek mogen lenen?

Ik probeer ze eerst te overtuigen van: nou zou ze dan toch in het Engels lezen, dan komt het verhaal beter over (omdat ik alleen maar Nederlandse boeken heb). En als ze zeggen: oh nee lees liever Nederlands, dan gaan we over op plan B: "okee nou ehm, ik zal maar eerlijk zeggen dat mijn boeken heilig zijn en ik ga ze niet echt uitlenen enzo omdat ik gewoon een zeikerd ben als het gaat om ruggen omvouwen" (want niet-boekenfanaten begrijpen dat met de rug niet). Al heb ik wel 2 vriendinnen aan wie ik mijn boeken uitleen, omdat zij net als ik grijze haren krijgen van het omvouwen van boeken.

9.Je hebt de afgelopen maand 5 boeken opgepakt en weer weggelegd. Hoe kom je over je leesdip?

Oh, verschrikkelijk. Meestal ga ik dan totaal andere dingen doen: schrijven, films kijken, series kijken, tekenen, nintendoën... Vanzelf heb ik weer zin in lezen.

10. Er zijn zó veel boeken die uitkomen die je heel erg graag wilt lezen. Hoeveel koop je er?

Allemaal :*)?

11. Hoelang blijven boeken die je net gekocht hebt in je boekenkast staan?

Gelezen: voor eeuwig. Als ik een boek heb gelezen wat ik goed genoeg vond om in mijn boekenkast (terug) te zetten, dan blijft hij voor eeuwig.
Ongelezen: ligt eraan. Als ik me echt super heb verheugd op het lezen van dat boek, blijft hij staan tot ik hem heb gelezen. Mocht ik constant denken: pff ik heb niet zo'n zin in dat boek, dan hak ik de knoop door en verkoop ik het boek of geef ik het weg.

Dankje Lindsey voor de tag! Ik tag...... Oké, even denken. Ik weet niet of jullie hem al hebben gedaan, maar ik tag Annabel, Femke en Audrey!


Liefs,


Monica



4 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor de tag! Ik heb hem nog niet gedaan en zal hem binnenkort maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit ook zo'n leuke tag! Heb m een tijdje geleden ingevuld, boekige tags zijn gewoon tof =D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh super leuk :D jaa klopt ik wil meer tagssss :)

      Verwijderen