woensdag 25 november 2015

Review: Dot to Dot kleurboek

Hee!

Even weer iets totaal anders vandaag. Het is een recensie van een kleurboek, maar niet zomaar een kleurboek! Het is een kleurboek met van die kleurplaten zoals je die vroeger maakte. Je weet wel, dat je cijfers met elkaar moet verbinden met een lijntje te beginnen bij 1, en dan door te trekken naar 2,3,4 etc. Tot je bij het einde bent! Maar natuurlijk is dit niet precies het zelfde kleurboek als jij vroeger maakte, nee, dit kleurboek is op een volwassen niveau! En dat betekent niet lijntjes trekken van 1 naar 10, maar lijntjes trekken van 1 naar 1150, bijvoorbeeld. 



Zo ziet de tekening er uit voordat je begint:


Een hoop puntjes, maar je ziet op zich wel gelijk wat het zou (moeten) worden. Aan de ene kant vind ik dat leuk, want dan kan je degene uitkiezen die je het leukst lijkt. Hou jij bijvoorbeeld van uiltjes of van schepen, dan kies je het uiltje of het schip uit. Aan de andere kant vind ik het niet leuk, omdat het geen verrassing meer is wat het wordt. Wat ik wel heel leuk vind is dat deze kleurplaten niet zomaar compleet zwart zijn, maar dat er ook kleur in is verwerkt en dat deze kleur is aangegeven. Aan de ene kant weerhoudt dit jou ervan om met eigen invulling kleur te geven aan de kleurplaat, maar aan de andere kant zijn de gekozen kleuren prima voor die plaat. 

Hier twee voorbeelden van de door mij gemaakte kleurplaten:


De wereld. Deze was erg leuk om te doen.


Deze was ook leuk om te doen, maar toch een beetje frustrerend, omdat de cijfertjes soms echt goed verstopt waren. Dat vind ik ook een nadeel aan die kleurplaten: de cijfertjes zijn soms zo dicht op elkaar gezet, dat je niet weet welk cijfertje bij welk puntje meer hoort. Wat voor mij er dus voor zorgde dat ik de lijntjes naar de verkeerde puntjes ging trekken. Misschien een overhaast iets, maar gewoon vervelend. En daarnaast zag ik soms echt het volgende cijfertje niet. Dat is niet een bril kwestie (ikheb  niet eens een bril), maar soms stonden de volgende puntjes echt op onlogische plekken in de tekening.

Er is ook een tekening waar ik uiteindelijk mee gestopt ben:


Door de lastige puntjes had ik een paar kleine foutjes, maar het meesten zijn goed gezet en toch ben ik van mening dat het lijkt alsof ik allemaal verkeerde strepen heb gezet. Dit vond ik niet zo leuk dus ik ben er mee gestopt. 

Maar goed, is het erg dat er bij een volwassenen Dot to Dot kleurboek een bepaalde moeilijkheidsgraad zit? Nee hoor, dit maakt het juist een volwassen een kleurboek. Dus mij rest slechts nóg beter opletten bij het verbinden van de puntjes en dan zullen er mooie tekeningen volgen. Het boek heeft mij iets minder enthousiast gemaakt als ik had verwacht, maar het is zeker een kleurrijke uitdaging!

Ik geef dit kleurboek 4/5 sterren!

Bedankt BBNC uitgevers voor dit recensie exemplaar! 

Liefs,

Monica 

1 opmerking:

  1. Heee Monica!
    Ik heb je getagd voor The Coloured Book Tag :D
    https://mypinkfairytale.wordpress.com/2015/11/27/the-coloured-book-tag/

    Succes! Liefs Rowan

    BeantwoordenVerwijderen