zondag 11 oktober 2015

Recensie: Mijn stad; Rotterdam! én Vet oud! Legendarisch.

Hii!

Ik kreeg een surprise pakketje van Karakter uitgevers met 2 leuke informatieve boeken! Ik ben zelf altijd gek op informatieve boeken dus ik was heel blij met dit pakketje!



Ik heb ervoor gekozen om één recensie te maken waarin ik allebei de boeken bespreek, omdat het informatieve boeken zijn en ik niet extreem veel over elk boek kan vertellen.


We beginnen met Mijn Stad: Rotterdam! 

Ik vind Rotterdam zelf een erg mooie stad en natuurlijk was het in de geschiedenis in veel opzichten een belangrijke stad (bombardement tijdens WOII, geboorteplaats bekende humanist Erasmus.. etc.). Daarom vond ik het leuk dat ik dit boek had gekregen.


Hierboven is één van de vele pagina's uit het boek te zien. Het is echt een heel interessant boek, zeker als je geïnteresseerd bent in geschiedenis. Het is natuurlijk geen leesboek, maar bevat echt voornamelijk informatie. Een bewuste keuze dus als je dit boek gaat lezen. Maar dan beloof ik je dat als je ervoor kiest dit boek te lezen, het ook een boek is dat voldoening geeft. Constant las ik feitjes voor aan mijn ouders: 'Oh, moet je horen...'. Het is eigenlijk een geschiedenis schoolboek, maar dan veel leuker!

De teksten zijn boeiend en bondig geschreven, maar wel iets jeugdiger. Op zich is dat niet erg, want dat maakt het een stuk minder saai en moeilijk te volgen. Je vliegt zo door de pagina's heen!

Ik geef dit boek 4/5 sterren!

Eigenlijk had ik me vooral verheugd op dit boek: Vet oud! Legendarisch. Let op de spannende schaduw op de foto ;-). Ik ben zoals gezegd dol op geschiedenis, de feitjes zijn heel leuk en ik vind het gewoon interessant hoe alles vroeger was en kon leiden tot hoe het nu is. Maar meer nog vind ik de verhalen uit de geschiedenis waar wat fantasie voor nodig is, omdat het geen feit-verhalen zijn: de legendes/mythes. Dit boek zit er werkelijk vol mee!

Ik geloof niet dat ik ooit zo'n prachtig vormgegeven boek over mythes en legendes heb gezien. Er zitten de mooiste platen in.


Zoals hier. Dit is Kraken. Benieuwd wie/wat dat is? Dan moet je het boek zelf echt lezen! Ook als je niet zozeer naar dit verhaal benieuwd bent, maar naar die over Atlantis, weerwolven, vampiers, draken, de Vliegende Hollander..... noem maar op! Dan is dit boek echt iets voor jou! Ik vond het in ieder geval super om te lezen en ik denk dat ik dit boek nog veel ga herlezen (en dat doe ik eigenlijk niet zo snel bij een boek). Gewoon omdat de verhalen zo mooi geschreven zijn en die dingen heel interessant zijn. Ik val een beetje in herhaling en klink misschien wat suf met mijn 'interessaaaaant', maar ik kan er niks anders van maken!

Ik geef dit boek 5/5 sterren! Dit boek is gewoon een legende op zich. 

Ik dank Karakter Uitgevers hartelijk voor het opsturen van deze twee recensie boeken! 

Titel | Mijn stad: Rotterdam
Auteur | Ruud Spruit
Uitgeverij | Karakter Uitgevers
Bindwijze | Gebonden
Pagina's | 224
Prijs | €19,95
ISBN | 978 90 4520 994 4

Koop HIER je eigen exemplaar!

-----------------------------------------------------------

Titel | Vet Oud! Legendarisch
Auteurs | Aant-Jelle Soepboer & Richard Zuiderveld
Uitgeverij | Karakter Uitgevers
Bindwijze | Gebonden
Pagina's | 180
Prijs | €19,95
ISBN | 978 90 4521 002 5

Koop HIER je eigen exemplaar!

Liefs,

Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen