maandag 26 oktober 2015

Recensie: Hij is van Mij - Chinouk Thijssen

Hee!

Ik kreeg een spannend boek op de mat waar ik heel benieuwd naar was... :)



Het gaat om Hij is van Mij van Chinouk Thijssen. Hoe is dit boek mij bevallen?

Allereerst, waar gaat Hij is van Mij eigenlijk over?
Had ik deze baan maar nooit gekregen.
Had ik Arthur maar nooit ontmoet.
Helaas kunnen we dit soort dingen alleen achteraf zeggen.
Wanneer Zara in de winkel Next View komt te werken ontmoet ze Arthur. Hij is leuk, charmant en geeft haar alle aandacht. Haar verliefdheid is niet tegen te houden, maar Arthur heeft meer aanbidders. Sommige gaan wel heel ver om hun doel te bereiken: Zara uit de weg werken.
Ze heeft het gevoel dat ze continu in de gaten wordt gehouden, en wanneer een van haar collega’s vermist lijkt te zijn, wordt Zara al snel als verdachte aangewezen.

Hij is van Mij is een heel spannend boek. De letters zijn best wel groot voor een YA boek en de bladzijden zijn best dik, dus dat boek was natuurlijk zo uit met de spanning die er doorheen raasde. 

In tegenstelling tot vele andere boeken wijdt dit boek niet uit over onbelangrijke zaken. Natuurlijk zijn er wat toelichtende stukken, maar je stoort je er niet aan. Ik vind de schrijfstijl ontzettend leuk. In het begin is er nog niet zoveel gruwelijks aan de hand, dus dan zijn de stukken eigenlijk vooral heel herkenbaar en heel grappig. Maar op een bepaald moment gebeurt er iets duisters en begint het spannende verhaal.

In het begin was het toch voor mij enkele keren lastig om echt door te lezen. Ik heb twee keer kort het gevoel gehad dat ik niet zo'n zin had om verder te lezen, maar toen ik dat toch deed was ik daar heel erg blij om. Het verhaal lees namelijk als een trein en is echt loei spannend. 

Het einde van het boek is ontzettend goed bedacht en ontzettend onverwachts. Daar hou ik heel erg van, van die verrassende momenten. En niet alleen het einde, maar door het hele boek heen zaten wel van die verrassingsmomenten. 

Hij is van mij is een super spannende young adult thriller. Chinouk Kan schrijven, en goed ook! Ik ben benieuwd naar wat zij nog meer zal gaan schrijven. Dit was in ieder geval een pareltje.

Ik geef dit boek 4/5 sterren!

Ik dank uitgeverij Scelta Publishing hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar.

Titel | Hij is van Mij
Auteur | Chinouk Thijssen 
Genre | young adult thriller
Bindingswijze | paperback
Prijs | €15,-
ISBN | 9789491884269

Koop HIER je eigen exemplaar! 

Liefs,

Monica 

2 opmerkingen:

  1. Dit is zeker een van de boeken die ik binnenkort eens wil lezen, ik hoor er zoveel over!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hij is spannend! Zeker even je aandacht schenken :)

      Verwijderen