zaterdag 17 oktober 2015

Recensie: De Hemel Begint bij je Voeten - Jandy Nelson

Hoii :)!

Ik had me er lang op verheugd, en toen de postman hem eindelijk kwam brengen begon ik er gelijk in! Het gaat om..... het nieuwe boek van Jandy Nelson: De Hemel Begint bij je Voeten!



Kijk die cover nou. Wat een plaatje, right?

Waar gaat De Hemel Begint bij je Voeten over?
Lennie Walker is zeventien, brengt haar tijd het liefst door met een boek en laat poëzie achter voor toevallige voorbijgangers. Als haar temperamentvolle zus Bailey plotseling overlijdt, komt ze er alleen voor te staan. En alsof dat nog niet genoeg is, zijn er opeens twee jongens die haar aandacht vragen – ondanks haar niet-bestaande voorgeschiedenis met de liefde.
Toby was het vriendje van Bailey, en Lennie en hij lijken als enige elkaars verdriet écht te begrijpen. Als Lennie in zijn ogen kijkt, kan ze haar zus soms weer zien. Joe is nieuw, komt uit Parijs en heeft een magische grijns en een ongelooflijk muzikaal talent. Voor Lennie zijn de jongens als de zon en de maan: bij de een vergeet ze haar verdriet, maar alleen de ander kan haar troosten. Alleen weet ze ook dat als de zon en de maan botsen, de hele wereld explodeert.
Oke allereerst biecht ik even iets op: ik heb 'ik geef je de zon' nog niet gelezen. Ik dacht: hmm, is dat wel iets voor mij zo'n boek met drama? Toen ik zag dat dit boek werd uitgegeven, ook een beetje een drama boek, leek hij me toch leuk. En nu ben ik helemaal van mening dat 'Ik geef je de zon' ook in mijn boekenkast moet staan!

Want..... dit boek was dus super leuk! Natuurlijk was het een treurig onderwerp: een meisje dat haar zus is verloren, maar de manier waarop Jandy Nelson hierover schrijft is niet zwaar of ernstig verdrietig. Natuurlijk schrijft ze er wel op een emotionele manier over, maar ze weet het ook te combineren met humor en een dosis cuteness.

Het boek zit heel mooi in elkaar. Aan de ene kant hebben we Toby in het boek. Toby was het vriendje van Lennie's zus Bailey, voor zij stierf. Als Lennie bij Toby is heeft ze het gevoel dat haar zus nog in de buurt is. Hij begrijpt haar volkomen en met hem mist ze haar zus minder. Aan de andere kant is er Joe. Joe zit bij Lennie op school en is heel goed in muziek. Hij is heel populair bij de meisjes, maar tot Lennie's grote verbazing is hij alleen geïnteresseerd in haar. Lennie (AKA John Lennon, volgens Joe) ontwikkelt gevoelens voor Joe. Maar wat moet ze doen nu ze zich ook bij Toby op haar gemak voelt, en meer is dan 'alleen vrienden'?

Dit boek zit vol met herkenbare en ook fijn leesbare personages. De verhaallijn zelf is goed te volgen en makkelijk volgbaar. De personages zijn goed gekozen voor het boek en de interacties tussen de personages verloopt op natuurlijke wijze. Het is een feestje om te lezen!

De Hemel Begint bij je Voeten is een hele mooie mix tussen liefde, verdriet en humor. Ik ben helemaal verliefd op dit boek! Niet alleen de cover is prachtig, de inhoud ook! Ik geef het boek 4.5/5 sterren! Echt heerlijk om in huis te halen en uit te lezen met een kleedje op de bank en een kopje thee in de hand!

Ik dank uitgeverij Blossom Books hartelijk voor het opsturen van dit mooie recensie exemplaar!

Titel | De Hemel Begint bij je Voeten
Auteur | Jandy Nelson
Oorspronkelijke titel | The sky is everywhere
Uitgeverij | Blossom Books
Pagina's | 286
Uitgave | Hardcover
Prijs | 18,99€
ISBN | 978 90 206 7985 4

Koop HIER je eigen exemplaar!

Liefs,

Monica

2 opmerkingen: