donderdag 8 oktober 2015

Recensie: De Cirkel - Mats Strandberg & Sara B. Elfgren

Hee!

Afgelopen week kreeg ik een pakketje waar ik super veel zin in had! Het ging om een serie waar ik al een hele tijd nieuwsgierig naar ben: De Engelsfors serie! Eindelijk kon ik in het eerste deel beginnen...



Waar gaat de Cirkel over?
Duistere spanning en zwarte magie 

Op een nacht, wanneer de maan mysterieus rood kleurt, worden zes meiden naar een afgesloten park geleid. Ze hebben niets met elkaar gemeen. Ze weten niet hoe ze daar gekomen zijn of waarom ze daar zijn, maar zonder elkaar zullen ze het niet overleven. 

Kort daarvoor zijn Minoo, Rebecka, Vanessa, Anna-Karin, Linnéa en Ida in het stadje Engelsfors aan een nieuw schooljaar begonnen. Ze ontdekken allemaal dat ze bijzondere gaven hebben. 
In het park horen ze dat er een eeuwenoud Kwaad in Engelsfors huist. En volgens een even oude voorspelling zijn zíj uitverkoren om dat te verslaan. Alleen als ze samenwerken, kunnen ze de duistere machten overwinnen en veel tijd is er niet meer… 


Toen ik begon, kwamen de personages op mij af. Meerdere mensen hadden al gewaarschuwd dat dit boek in het begin heel verwarrend zou zijn en dat je heel snel zou vergeten wie wie is. Als ik eerlijk moet zijn vond ik dit heel erg meevallen. Zeker als je van tevoren bedenkt dat er veel personages in het boek zitten en daardoor aandachtig aan het boek begint, is het prima te volgen. Ik zat alleen tussen Vanessa en Rebecka een beetje te twijfelen wie nou wie was, maar dat kwam waarschijnlijk doordat de namen een beetje op elkaar lijken en die personages niet heel erg extreem van elkaar verschillen. Maar voor de rest was het prima te volgen en zeker naarmate het verhaal vordert weet je wie iedereen is en wat er gebeurt.

Het eerste hoofdstuk gaat over Elias en is gelijk super spannend. Wat is er aan de hand? Wat gebeurt er? Vanaf het hoofdstuk erna begint het verhaal over de meiden. Ook dit verhaal is weer heel spannend. Op een gegeven moment is er echter wel een moment dat er een heel aantal hoofdstukken vrij weinig spannends of ingrijpends gebeurt. Dat is natuurlijk het moment dat de meiden zich moeten ontwikkelen in hun magie en zich moeten voorbereiden op de grote strijd, maar ik was wel toe aan een spannend moment. Gelukkig kwam het verhaal al vrij snel weer op gang en zat je weer aan het boek gekluisterd.

Ik vond De Cirkel echt heel leuk om te lezen. Meestal deed ik 's avonds voor het slapengaan een paar hoofdstukjes, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het af en toe zó griezelig was geschreven, dat ik schrok van het geluid als ik mijn bladzijde omsloeg. Deze serie is echt helemaal in mijn straatje. Het bevat alles wat ik leuk vind: spanning, girlpower, magie en heksen. Gelukkig was het boek ook lekker dik en kon ik langer genieten van het verhaal.

De Cirkel is een huiveringwekkend verhaal met interessante personages en een duistere vijand. Ik geef het boek 4.5/5 sterren!

Ik dank uitgeverij AW Bruna hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar! Ik ben heel benieuwd naar deel 2, Vuur, en ga hier zo snel mogelijk in beginnen!

Titel | De Cirkel
Auteurs | Mats Strandberg & Sara B. Elfgren
Uitgeverij | AW Bruna
Uitvoering | Paperback
Pagina's | 408
Prijs | 10€ (echt een koopje!)
ISBN | 978 94 005 0122 5

Koop HIER zelf een exemplaar!

Liefs,

Monica

2 opmerkingen:

  1. Jaaa je hebt hem eindelijk gelezen! Ik vond het ook echt topboeken, en las ze niet 's avonds in bed want dat vond ik ook een beetje griezelig soms :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haahah ja 'eindelijk' inderdaad! Had het al veel eerder moeten lezen. Ik moet voortaan idd maar overdag gaan lezen hahah. Ben benieuwd naar de andere delen :D

      Verwijderen