woensdag 23 september 2015

Recensie: Rode Koningin - Victoria Aveyard

Hee!

Vandaag een super enthousiaste recensie!



Waar gaat Rode Koningin over?
In de wereld van de zeventienjarige Mare Berrens hebben mensen zilver of rood bloed. Mare en haar familie zijn geboren als lage Roden, voorbestemd om de elite van Zilveren te bedienen. Bovendien bezitten de Zilveren bovennatuurlijke krachten, waardoor ze zo sterk zijn als goden. Als haar beste vriend in het leger moet gaan dienen zet Mare alles op alles om zijn vrijheid terug te winnen. Het lukt Mare om toegang te krijgen tot het koninklijk paleis, waar ze oog in oog komt te staan met de koning. Hij ontdekt bij Mare een verborgen gave – een kracht waarover ze niet had kunnen beschikken – haar bloed is immers rood…

Ik had zooooveel zin om in dit boek te beginnen toen hij op de mat viel en tja, dat deed ik dan ook. Binnen no time had ik de helft van het boek al verslonden. Het boek leest als een trein!

Ik ben gek op dit soort boeken: een dystopische wereld met gewone mensen en bovennatuurlijke mensen! Gelijk vanaf de eerste bladzijde is het raak: dit is een regelrechte HIT!

De personages vind ik erg goed uitgewerkt en het is een keertje niet voorspelbaar. Oké, misschien enkele dingen die je een beetje zag aankomen. Maar er zijn echt momenten bij - één in het bijzonder ;-) - dat je echt zit van: WOW WAT? NEE...? *leest opnieuw* WOW ECHT? Heerlijk! Dat maakt het lezen van Rode Koningin een feestje.

Het enige vervelende aan dit boek is dat het geen 900 pagina's heeft. Dit is zo'n boek wat tot in de eeuwigheid door mag gaan, zonder dat je er genoeg van krijgt! Echt zo zo jammer dat ik nu op deel 2 moet wachten. Helemaal omdat het einde zo heerlijk benieuwd maakt naar deel 2! (En met heerlijk bedoel ik dan dat ik best wel niet zo blij was, en ongeduldig was en dat ik constant bezig was met hoe het verder gaat). Maar dit geeft natuurlijk alleen maar aan dat het een goed boek was, omdat ik zo graag het volgende deel ook wil lezen. 

Voor wie de serie nog niet kent: be ashamed en koop het boek! Het is één van mijn nieuwe favorieten!

En vergeet niet 'Wij zullen opkomen, rood als het dageraad' en 'iedereen kan iedereen verraden' ;-)!

Ik geef het boek de volle 5/5 sterren! Wauw! 

En natuurlijk bedank ik uitgeverij Cargo hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar! 

Titel | Rode koningin
Oorspronkelijke titel | Red queen
Auteur | Victoria Aveyard
Uitgeverij | Cargo
Genre | Young Adult, fantasy
Pagina's | 416
Prijs | €19,90

Koop snel je eigen exemplaar en begin zelf aan deze serie!

Liefs,

Monica 

2 opmerkingen:

  1. Het enige jammere was dat ze dingen herhaalden uit bekende Young Adult reeksen, maar ik vond het ook erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen