dinsdag 1 september 2015

Recensie: After #3 - Anna Todd

Hey!

Wie kent de dikke romantische boeken van de After serie van Anna Todd inmiddels niet? Mijn mening over de eerdere 2 delen was wisselend: erg grappig en romantisch, maar ik ergerde me soms ook wel weer aan het constante seks-ruzie-seks-ruzie-seks-ruzie. Dat is opzich wel eventjes leuk, maar 2 boeken van totaal 1000 pagina's verder wordt het wat saai. 

Desalniettemin vond ik het tweede deel een super spannend einde hebben en was er ook eigenlijk meer echt een verhaal in, dus ik kreeg toch super zin in deel 3! 



Waar gaat dit derde deel over?
De liefde tussen Tessa en Hardin is nooit makkelijk geweest. Maar nu is het verwarrender dan ooit…
Net wanneer Tessa de belangrijkste beslissing van haar leven neemt, verandert alles. Onthullingen over Hardin zetten al haar zekerheden op losse schroeven en brengen hun zwaar bevochten toekomstplannen ineens weer buiten bereik. Niets en niemand is zoals Tessa dacht. Niet haar vrienden. Niet haar familie. En Hardin, de enige persoon op wie ze dacht te kunnen bouwen, toont geen enkel begrip voor Tessa als hij erachter komt dat ook zij geheimen verborgen heeft gehouden.
Voor Tessa is deze vicieuze cirkel van jaloezie, onvoorspelbare woede en vergeving uitputtend. Ze heeft nog nooit zulke intense gevoelens voor iemand gehad – maar is het al die drama’s wel waard? En als Tessa nu haar hart volgt… is het dan definitief voorbij?
Ik vond dit derde deel weer heerlijk vermakelijk. Naast de gebruikelijke struggles van Tessa en Hardin spelen er nu ook grotere dingen. Bijvoorbeeld dat Tessa's vader ineens opduikt. Het boek is wat serieuzer en gaat wat meer de diepte in. Dat is fijn, want inmiddels heb ik als lezer niet meer genoeg aan slechts wat oppervlakkig gedoe afgewisseld met seks en ruzie. 

Ook was het in de eerste twee delen heel erg van 'ja nu is het ECHT over! Nu komen we ECHT NOOIT meer samen!!!' En hop daar lagen ze weer in bed. In dit deel leek de dreiging van 'het is nu voorgoed voorbij' pas echt op een dreiging. Ik zal niet spoilen, maar het leek in dit deel echt alsof beiden moesten beslissen: vechten ervoor of niet. Waarbij 'niet' ook echt het einde betekende. 

Vooral vanuit Tessa is dit boek echt één en al beslissing. Ze heeft het door het boek heen zwaar en Hardin helpt hier op zijn eigen 'manier' bij. 

Ik vind dit derde deel een stuk leuker! Het concept is wel weer hetzelfde als in de eerdere delen, maar nu zijn er serieuze problemen aan de gang, lijkt het een keer écht menens voor de verandering en is het wat origineler dan de constante afwisseling in seks en ruzie die ik net noemde. 

Ik ben erg benieuwd wat Anna Todd in haar vierde en laatste deel aan ons wil brengen. Ik ga in ieder geval dat vierde deel lezen! Ben benieuwd hoe dik dat boek zal zijn, de delen gingen nu al van 400 naar 500 naar 700 pagina's. 

Wel ben ik daarbij van mening dat het aantal pagina's ietwat overdreven is, met 100 of 200 pagina's minder had ook kunnen worden gezegd wat er werd gezegd en kunnen worden gedaan wat er werd gedaan. 

Ik geef het boek 4/5 sterren !

Hartelijk bedankt uitgeverij Boekerij voor het opsturen van dit dikke, maar gezellige recensie exemplaar! 

Titel | After #3
Auteur | Anna Todd
Uitgeverij | Boekerij
Pagina's | 672
Uitgegeven | juli 2015
Genre | YA, romantiek
ISBN | 9789022572979

Koop HIER je eigen exemplaar! 

Liefs,

Monica 

6 opmerkingen:

  1. Ik blijf dit grappig vinden! Ik heb deze boeken namelijk al gelezen toen ze nog alleen op wattpad stonden! Ik vond ze toen al leuk en ik ben blij dat ze zijn uitgegeven als echte boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh haha echt? Ik heb ze pas ontdekt toen ze boeken waren. Wat super leuk he om dan te zien hoe zoiets ineens zo'n hype wordt :)

      Verwijderen
  2. Ik moet deze toch eens gaan lezen binnenkort. Gelukkig staan ze al klaar op mijn ereader

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nu met het tweede deel bezig, en herken dat wisselende gevoel wel; zoveel om je aan te ergeren maar toch door willen blijven lezen omdat je wil weten hoe het verder gaat. Is het dan goed of slecht geschreven? Haha, ik weet het nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook dus nog niet. Het zal wel ergens in het midden zitten ;-)

      Verwijderen