donderdag 27 augustus 2015

Recensie: Wolfsbloed - Alexandra Penrhyn Lowe


Recensie: Wolfsbloed - Alexandra Penrhyn Lowe

Hee!

Ik heb alweer een tijdje terug een ontzettend leuk boek gelezen, maar ik heb er nog steeds geen recensie van geschreven. Dat werd natuurlijk eindelijk eens tijd, want dit boek verdient ontzettend veel lof!

Het gaat om Wolfsbloed, het tweede deel in de laatste wachter serie. De recensie van deel 1, Sevenster, heb je een tijdje terug al kunnen lezen op de blog!


Waar gaat Wolfsbloed over?
Eveline is in gevaar. Haar ontwaakte gaven maken haar tot loslopend wild voor geesten, demonen en het duistere genootschap de Broeders van Belial. Ze moet haar oude leven achter zich laten. Weg van Cleo. Weg van Azer. Ze reist af naar Parijs, waar ze terechtkomt in een huis met andere Wachters. Eindelijk heeft ze een plek waar ze veilig is en waar ze zal leren hoe ze haar nieuwe krachten moet gebruiken.

Maar ze voelt zich verscheurd: kiest ze voor zichzelf of moet ze op zoek gaan naar haar moeder, die op een foto staat met de Broeders van Belial? Als in de krochten van de romantische lichtstad een duivelse strijd ontbrandt tussen goed en kwaad, blijkt meer dan ooit dat ze, ver weg van haar vrienden, geheel op zichzelf is aangewezen. Wie kan ze echt vertrouwen? Tijdens een confrontatie met haar grootste vijand wordt Eveline voor een levensgevaarlijk dilemma gesteld.

Ik had al van iemand gehoord dat dit deel nog beter was dan deel één, maar dat moest ik natuurlijk voor mezelf ook even bepalen. Als je mijn recensie van deel één hebt gelezen, dan weet je dat ik hier laaiend enthousiast over was. Kon ik over dit deel nog enthousiaster zijn dan over het eerste deel?

Jazeker! Ik vond dit deel nóg leuker dan deel 1. Het heeft spanning, het heeft mysterie, het heeft gruwels en het heeft diepgaande angst.... Het is een compleet boek! Alles is aanwezig. 

Mijn vriendin had gelijk toen ze zei dat in dit deel alles nog beter uitgewerkt was, de spanning die je in het eerste deel voelde, was in dit deel om te snijden. Wat in het eerste deel mysterie was, was in dit deel een levensgeheim. En wat in dat deel bibbers waren, was in dit deel doodsangst. 

Eveline Sevenster kampt met de twijfel of haar moeder nog in leven is of niet. Haar is verteld dat haar moeder is overleden in het huis waar Eveline toen ook zogenaamd overleden was. Dat was jaren geleden. Maar hoe komt Eveline dan aan die foto waar haar moeder op staat, levend en wel, en die past laatst genomen is? Zou dat betekenen dat haar moeder nog leeft?

Daarnaast is er nog steeds het gedoe met Azer. Eveline wil bij hem zijn, ondanks dat hij een geest is, maar hij verbergt dingen voor haar en dat maakt het voor Eefje heel erg moeilijk. 

Eefje wordt naar een plek gebracht waar meer wachters zijn zoals zij. Zij zijn allen al vanaf hun geboorte wachters en kunnen daarom niet begrijpen dat Eveline pas een paar weken het zicht op de dodenwereld heeft, en ook nog eens haar beschermer al heeft! Terwijl ze nog niet eens zestien is! 

Het leuke aan dit boek is dat het zich het op veel plaatsen afspeelt en de gave van Eveline zich steeds beter ontwikkelt. Daarnaast is er een nog groter gevaar dan in het eerste deel waardoor de spanning nog meer te voelen is. In dit deel wordt het serieus voor Eefje. Zij mag haar normale vrienden niets vertellen over waar ze is en wat ze doet en dat ligt haar zwaar. Uiteindelijk zal zij ontdekken dat vriendschap verder gaat dan een gave. 

Ik geef dit boek 5/5 sterren. Ik ben nu al dol op de serie en ik hoop dat alle volgende delen snel komen zodat ik gelijk door kan lezen want ik ben ontzettend benieuwd naar hoe het verder gaat en afloopt! 

Read More,
Myperfectbooklife <3

Posted by Monica 

2 opmerkingen: