woensdag 26 augustus 2015

Recensie: van Oerknal tot Robot - Marc ter Horst


Recensie: van Oerknal tot Robot - Marc ter Horst

Hoi allemaal!

Ik kreeg een ontzettend leuk boek binnen van uitgeverij Gottmer. Het is een keer iets anders dan een leesboek, namelijk een informatief boek! Dit vond ik vroeger altijd geweldig om te lezen dus ik dacht ik ga me er nu ook weer eventjes aan wagen. Maar wat vond ik ervan?


Waar gaat van Oerknal tot Robot over?
Hoe begon taal? Hoe werd de eerste robot bedacht? Hoe ontstond kleding? Kinderen willen alles weten en brengen ouders soms in verlegenheid met hun vragen. Van oerknal tot robot biedt uitkomst.

In Van oerknal tot robot legt Marc ter Horst uit hoe alles is ontstaan, van het heelal tot aan internet, en heel veel meer. In totaal staan er 38 beginnen in het boek, waaronder ook het begin van... jou! Het boek is voorzien van grappige illustraties van Eliane Gerrits. 

Het is dus een boek over het ontstaan van van alles en nog wat. Het zijn de meest uiteenlopende onderwerpen: Van oerknal tot bacteriĆ«n tot sport tot Nederland tot jij zelf. 

Ik vind het zelf een prachtig boek en ontzettend interessant om over het ontstaan van al die dingen te lezen. Als ik dit boek had gehad voordat ik was begonnen aan mijn middelbare school had ik waarschijnlijk een enorme voorsprong gehad. Dus kindjes die nog naar de middelbare school moeten gaan koop dit boek en lees het!

In dit boek komen namelijk moeilijke onderwerpen die jij op de middelbare school gaat behandelen of hebt behandeld voor in een soort Jip en janneke taal. Er worden namelijk verschillende schoolvakken behandeld: je komt dingen te weten over het ontstaan van organismen en gebergten wat je bij aardrijkskunde veel leert, over de geschiedenis van allerlei dingen vooral jaartallen en sporten en ook over gebieden en gebeurtenissen wat je bij geschiedenis nodig hebt, over hoe het lichaam werkt als jij ontstaat maar ook over lichaam en organisme in het algemeen wat je weer leert bij biologie, maar ook dingen als sterrenkunde dat je bij algemene natuurwetenschappen (ANW) leert. 

Bij elk nieuw hoofdstuk gaat het weer over een ander fenomeen en over hoe het is ontstaan. Elk hoofdstuk is kort maar duidelijk uitgelegd. Elk hoofdstuk zit vol met leuke feitjes, informatie, maar ook met veel voorbeelden zodat je goed kan voorstellen hoe ze iets bedoelen en hoe jij iets voor je moet zien. 

Kortom: het is een ontzettend leuk en informatief boek zonder dat het te moeilijk of te saai is. Ik raad het boek aan als je gek bent op een informatieve dingen, als je benieuwd bent naar het ontstaan van dingen of als je nog de middelbare school moet doen en/of moeite hebt met onderwerpen die in dit boek aan bod komen! 

Ik geef het boek 5/5 sterren. Ik dank uitgeverij Gottmer hartelijk voor het opsturen van het recensie exemplaar. Ik heb er erg van genoten! 

Titel | Van oerknal tot robot
Auteur | Marc ter Horst
Illustraties | Eliane Gerrits
Uitgeverij | Gottmer 
ISBN | 9789025760793

Koop hem HIER zelf of bekijk de eerste pagina's uit het boek!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

2 opmerkingen: