maandag 24 augustus 2015

Recensie: Liquidator - Andy Mulligan


Recensie: Liquidator - Andy Mulligan

Hii!

Een nieuwe recensie vandaag van een nieuw boek! Benieuwd naar mijn mening over dit boek? Die ga ik je geven!


Waar gaat Liquidator over?
‘Liquidator’ is een spannende Young Adult thriller van Andy Mulligan, de auteur van het bekroonde ‘Trash’. Liquidator: een vreselijke misdaad Vicky en haar klasgenoten moeten voor school op snuffelstage. Al op haar eerste stagedag bij een frisdrankfabrikant komt Vicky achter een levensgevaarlijk geheim: het bedrijf gebruikt kinderen in Afrika als proefkonijn om verdachte ingrediĆ«nten in hun nieuwe frisdrank Liquidator te testen. De fabrikant is er alles aan gelegen om de affaire in de doofpot te stoppen. Dankzij hun moed, slimheid en trouw aan elkaar, en met gevaar voor eigen leven, lossen Vicky en haar klasgenoten een vreselijke misdaad op. 

Ik weet niet wat ik precies van het boek verwachtte, maar ik vond het boek niet heel erg leuk helaas. Waarom niet? Dat zal ik je vertellen. 

Allereerst even wat ik leuk vond aan het boek: het is een vermakelijk jeugdboek met een aantal grappige stukken en de spanning als de kinderen het hele frisdrank drama gaan uitzoeken, is ook best spannend.

Maar... Ik vond het boek wat ongeloofwaardig. Kinderen van 13/14 die zulke dingen kunnen? Die sloten zomaar kunnen openmaken en aan allerlei slechteriken kunnen ontkomen binnen een tijdsbestek waar je U tegen zegt? Kom op. Ik ben ontzettend fantasierijk maar ergens ligt ook de grens. 

De personages waren een beetje oppervlakkig, maar je kon wel begrijpen wie wie was. Het begin vond ik een beetje saai, maar toen de actie erin kwam was het wel te lezen. 

Ik vind het heel lastig om een lange recensie te schrijven over dit boek, omdat ik gewoon niet heel erg blij werd van het boek. Het was gewoon niet mijn verhaal. Ik vond het heel erg lief dat ik dit boek van Uitgeverij Gottmer ontving, en ik dank ze er ook hartelijk voor. Helaas vond ik dit boek gewoon niet zo leuk. 

Wellicht vinden kinderen van rond de 13/14 dit boek wel geweldig, voor mij was het niet bijzonder genoeg.

Ik geef het boek 2.5/5 sterren, omdat het boek wel vermakelijk is, maar voor mij niet bijzonder of geloofwaardig genoeg.

Titel | Liquidator
Auteur | Andy Mulligan
Uitgeverij | Gottmer
ISBN | 9789025760847

Klik HIER als jij dit boek in huis wilt halen en mij van mijn ongelijk wilt bewijzen ;-)

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

2 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat de personages zich te 'volwassen' gedroegen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was echt zo. Als het boek een portie geloofwaardigheid had genomen, was het een leuk boek geweest!

      Verwijderen