zaterdag 15 augustus 2015

Recensie: Kwaad Bloed - Jennefer Mellink

Hiii!

Oké, het is de laatste tijd wat rustig op de blog. Ik heb namelijk een nieuwe Nintendo gekocht, de Nintendo 2DS. En het spel Animal Crossing: New Leaf. Dus ik ben een beetje andere dingen aan het doen ha ha. Als er iemand is die ook Animal Crossing New Leaf heeft en elkaars stad wil bezoeken, mail dan even naar myperfectbooklife@gmail.com met je friend code erin, dan gaan we dat even regelen haha!

Maar goed. Even terug naar waar het om gaat: een recensie! En van niets minder dan KWAAD BLOED!

Ik las een paar maanden terug al Gebroken van Jennefer Mellink, en nu is haar tweede young adult thriller, kwaad bloed, uit. Ik heb hem gelezen en ik was weer erg positief over Jennefer's boek.

Waar gaat Kwaad Bloed over?
De meters leken kilometers. Hij ademde zwaar. Dit ging echt niet goed. Er moest een dokter komen, en snel. Waar was zijn mobiel? Hij begon te hyperventileren, wilde schreeuwen en om hulp roepen, maar er kwam geen geluid uit zijn strot. Enkel wat zacht gepiep dat voor hetzelfde geld een klein muisje zou kunnen zijn, een van de vele in dit gore studentenhuis. Hij sloot zijn ogen en hoopte dat die helse pijn gauw over zou zijn. Nooit meer wilde hij cocktails drinken. Nooit, maar dan ook echt nooit meer.

Na een wild feestje wordt Vince dood aangetroffen in zijn studentenkamer. Een ongelukkig toeval, of is er meer aan de hand? Zijn beste vriendin Eilleen vertrouwt het niet en besluit om zich met het politieonderzoek te bemoeien. Ze ontdekt details die het daglicht niet kunnen verdragen, en veel mensen lijken een motief te hebben om Vince van het leven te beroven. Of beeldt ze zich dat slechts in? De vragen blijven zich opstapelen, de antwoorden laten zich niet makkelijk achterhalen. Door alle heftige gebeurtenissen wordt ook Eilleens eigen akelige verleden weer opgerakeld ...

Het boek is één en al spanning. Jennefer laat maar weer eens zien hoe je een goede thriller schrijft. Je wordt constant op het verkeerde been gezet over de moordenaar en uiteindelijk is het iemand waarvan je het dus wéér niet had verwacht (wat ook het geval was bij Gebroken, voor mij dan).

Ik vind het leuk dat Jennefer de boeken schrijft met zo'n scheidingspagina waarin een nieuwe dag of een nieuw moment begint. Dat maakt het overzichtelijk. Ook switcht het verhaal tussen verteld vanuit Eilleen en een ander personage (ik ga niks verklappen). Echter moet ik wel zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom dat andere personage zoveel verteltijd heeft gekregen. Het was heel gruwelijk en spannend wat hij vertelde, maar het was volgens mij alleen maar om je op een ander spoor te zetten. Wel vond ik de uiteindelijke dader geniaal bedacht. De manier waarop Jennefer het weer voor elkaar krijgt om je totaal verbijsterd achter te laten na het eindigen van het boek, is grandioos.

Het verhaal van Eilleen en haar jeugdtrauma vind ik ook erg goed gevonden. En de manier waarop het trauma van Eilleen en de moord op Vince samenkomen, is geniaal bedacht!

Ik ben erg fan van de boeken van Jennefer en kijk uit naar haar volgende boek. Dit boek was weer heerlijk. Een spannende thriller die je uit MOET lezen. En als hij eenmaal uit is, blijf je nog dagen in de ban. Het is realistisch geschreven en een kussen om vast te houden is aangeraden ;-)

Ik geef het boek 4.5/5 sterren! En raad het aan dit zeker te lezen :-)!

Ik dank uitgeverij Clavis hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar!

Titel | Kwaad Bloed