maandag 31 augustus 2015

Recensie: It - Alexa Chung

Recensie: It - Alexa Chung

Long time, no see!! Deze keer is het weer tijd voor een recensie van een boek waar dit mevrouwtje heel erg van houd: Luchtige, inspirerende boeken waar je in no-time doorheen bent:

Voor degenen die haar niet kennen: Alexa Chung is een Brits model en redactrice voor het tijdschrift Vogue. Je kunt dus wel begrijpen dat haar leven om mode draait. Ze heeft ondertussen een picture perfect leven opgebouwd en in haar boek kun je je even dippen in een glamorous leven als fashionista. Ze vertelt over haar jeugd, vriendinnen, modellen carrière.. haar hele leven komt langs. Daarbij zitten foto's of polaroids die passen bij waar ze het over heeft.

Wat ik dan al snel heb met dit soort boeken is dat ik helemaal geïnspireerd raakt door dit leven en zelf ook polaroids wil gaan maken van een leuke tijd met vriendinnen, spontane acties ondernemen of dat je zelf ook wel eens in een luxe hotel wil verblijven (alleen maar om voor één avondje je helemaal uit te leven en als een ster te voelen). Eenmaal weer geland uit de droomwereld van het boek besef je dat je midden in een druk leven zit en dat het er toch niet zo snel in zit dat even te doen.

En dan komt het belangrijkste: doordat je dan beseft dat dat er niet zo snel even in zit, ga je toch wat dingen in je leven misschien omgooien.. Wil je wat meer tijd maken voor vriendinnen of ga je vaker op spontane avonturen. Uiteindelijk zet een "niet-zo-diep-uitgelezen-in-één-uur boek" je toch aan het denken en het zet je aan tot actie.

Ik geef het boek 4.5/5 sterren omdat het boek je op een subtiele manier je een andere kijk op je eigen leven geeft. Daarnaast is het ook gewoon een heerlijk boek waarbij je je tijdelijk in een glamorous leven waant.

xoxo,

Maaike