dinsdag 25 augustus 2015

Recensie: De Vertelsels van Baker de Bard - J.K. Rowling


Recensie: De Vertelsels van Baker de Bard - J.K. Rowling

Hee allemaal,

Ik kreeg van mijn vriend laatst een super leuk boekje: de vertelsels van Baker de Bard! Het zijn de verhaaltjes die in Harry Potter voorkomen en verteld worden aan de toverkinderen. De Relieken van de Dood is het bekendste verhaal en die zal jullie ook wel bekend voorkomen.


Nog even kort een samenvatting:
De vertelsels van Baker de Bard is het boek dat Albus Perkamentus naliet aan Hermelien Griffel om Harry Potter te helpen bij het vernietigen van Voldemorts gruzielementen. Het zijn vijf toversprookjes die door Hermelien uit de oorspronkelijke runen zijn vertaald, geïllustreerd door J.K. Rowling. Professor Albus Perkamentus voorzag de vertelsels van uitgebreide aantekeningen.

Ik vond dit boekje erg leuk. De verhaaltjes zijn erg leuk om te lezen. Het is even anders dan onze verhaaltjes. Hierbij gaat het echt om toveren, magie en andere dingen niet bestemd voor dreuzels. Het boekje heeft een mooie toevoeging aan de Harry Potter reeks, omdat jij nu zelf kan lezen wat Hermelien voor boek heeft ontvangen en wat zij hierin kan lezen. De verhaaltjes zijn kort, maar wel leuk. Echte 'voor-het-slapen-gaan' verhaaltjes. 

Na elk verhaaltje zijn een paar bladzijden gewijd aan het oordeel van Perkamentus over het verhaaltje. Hij vertelt hierbij kort iets over de oorsprong of het doel van het verhaaltje. Of zijn mening over het verhaaltje. Het is een leuke toevoeging bij elk verhaal.

Het boekje is niet zo dik, dus de recensie is ook niet zo lang. Maar het boekje is echt vermakelijk voor de 80 bladzijden die dit boekje telt.

En zeker voor iedere Harry Potter fan zou ik dit boekje aanraden!

Ik geef het boekje 5/5 sterren!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

4 opmerkingen:

  1. Foei, ik wist niet dat deze bestond. Hij lijkt mij wel erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa deze wil ik zo graag lezen! Alles wat met Harry Potter te maken heeft wil ik in mijn boekenkast hebben haha.

    BeantwoordenVerwijderen