vrijdag 17 juli 2015

Recensie: Sevenster - Alexandra Penrhyn Lowe


Recensie: Sevenster - Alexandra Penrhyn Lowe

Hii!

Op advies van Lindsey van Burn My Book pakte ik Sevenster erbij. Zij vond dit boek leuk, maar was vooral dol op het vervolg Wolfsbloed. Ik moet natuurlijk bij het begin beginnen, en aangezien ik echt helemaal wild was van Het Huis Anubis vroeger, moest ik deze serie - geschreven door dezelfde auteur - natuurlijk ook lezen!


Oeeeeh. Lekker spooky cover! I Like! 

Waar gaat Sevenster over?
Eveline heeft maar één zorg deze zomer: een echt leuke jongen vinden met wie ze voor het eerst kan zoenen. Maar dan roept ze geesten op tijdens een feestje – tegen de waarschuwing van haar pleegmoeder in – en nu ziet ze plotseling dingen die andere mensen niet zien.

Doodsbang dat ze bezeten is door een kwade geest, probeert ze een manier te vinden om alles terug te draaien. Maar dan hoort ze van een waarzegster dat ze de eeuwenoude gave van De Wachters heeft – een gave die was afgeschermd, maar nu is wakker gemaakt. Een gave waardoor ze geesten en demonen kan zien.
En zij zien haar ook.

Eveline heeft maar één zorg deze zomer: in leven blijven.

Oké, supervet. Daar begon ik aan de eerste bladzijden...

Gelijk bij de eerste bladzijden had Alexandra mij te pakken. Ik vond het superspannend en spooky. Het boek begint gelijk met actie en gruwels, zodat je er meteen middenin zit. En het hele boek door houdt het deze grimmige sfeer en mysterieuze context aan. Het boek was een gruwelijk feest om te lezen.

Ik had tijdens het lezen wel steeds even een soort 'Oh, dit lijkt op iets uit Het Huis Anubis'. Bijvoorbeeld als Eveline, Cleo en Daan op onderzoek uit gaan, dat lijkt een beetje op Nienke, Amber en Fabian. Of de raaf die telkens terugkomt, Eveline's beschermer. Die lijkt op Corvuz, de raaf van Victor Roodenmaar in Het Huis Anubis. Het hele mysterie en geesten gebeuren komt ook in Het Huis Anubis terug. Arabella, de pestkop in Sevenster, is een beetje de Patricia uit Het Huis Anubis. En de Wilfried is een beetje de Victor uit Het Huis Anubis (zonder te verklappen waarom;)!)

Maar, is het erg dat ik zoveel gelijkenissen vond met Het Huis Anubis? Nee! Ik vind Het Huis Anubis een geweldig goede serie en ik ben alleen maar super blij dat ik iets soortgelijks heb gevonden, wat voor een wat oudere leeftijd is. Ik heb heel erg genoten van dit deel en ben nu heel erg benieuwd naar het volgende deel, aangezien dit deel een soort afgerond is.

Sevenster is een bijzonder boek, waar elke mysterie fan van gaat houden! 

Ik geef Sevenster 4.5/5 sterren en ben HEEL benieuwd naar het vervolg! Gelukkig heb ik die al in huis! 

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

2 opmerkingen:

  1. Oeh, ik ben echt benieuwd naar dit boek! Hij staat al een tijdje in de kast, maar ik moet er nog steeds aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen