maandag 20 juli 2015

Recensie: Lola geeft zich bloot - Rachel Gibson


Recensie: Lola geeft zich bloot - Rachel Gibson

Hey!

Ik ontving een tijdje terug een vrolijk tonend boek, namelijk Lola geeft zich bloot.
Door de summerish cover kreeg ik gelijk zin in zon, zee en vakantie.


Waar gaat Lola geeft zich bloot over?
Als ex-lingeriemodel Lola Carlyle hoort dat een aantal zeer onthullende foto’s van haar rondzwerven op internet, duikt ze onder op het luxe jacht van vrienden om in de anonimiteit – en in de zon – te wachten tot het stof neerdaalt. Een goed plan, totdat op een dag Max Zamora aan boord klimt en het jacht claimt, hij werkt immers voor de overheid. Gek genoeg vertelt Max de waarheid – hij was undercover, maar is ontdekt en dus is hij op de vlucht. Alsof deze situatie al niet moeilijk genoeg is, wordt hij nu geconfronteerd met een zeer boze, maar bloedmooie vrouw. Hij kent Lola uit de media – nauwelijks gekleed op covers van modebladen. Maar in levende lijve is ze nog mooier. Lola is onweerstaanbaar, vanaf haar blonde hoofd tot de topjes van haar gelakte kleine teennagels. Max vindt haar sexy, prachtig... en ongelooflijk irritant. En dat zelfs voordat ze het jacht opblaast!

Vorig jaar heb ik zelf best veel gevaren in de zomer met vrienden. Het is heerlijk als het windje waait, het zonnetje schijnt en je verder niets hoeft te doen. Daarom kreeg ik ook gelijk zin om dit boek te lezen, toen het bij mij op de mat viel!

Het begin van het boek vond ik leuk. Er zijn foto's van Lola uitgelekt op internet, die voor het ex-lingeriemodel niet erg verwelkomt worden. Ze gaat daarom lekker cruisen totdat de hele ophef rondom te foto's is gaan liggen. 

Vanaf dat moment vind ik het boek ietwat inzakken. Max vind ik een irritant personage, maar ook van Lola krijg ik niet echt hoogte. De twee draaien een beetje om elkaar heen en het loopt allemaal een beetje vaag en traag. Hoewel er wel humor zit in het boek, was het verhaal voor mij verder niet heel erg bijzonder, hilarisch of enorm sensueel. Er zit wel romantiek in en je krijgt de summerfeeling wel, maar niet in de mate die ik van Rachel Gibson gewend ben.

Wellicht komt het door mijn verwachtingen na eerdere boeken van Gibson, maar het boek kwam voor mij niet volledig tot zijn recht. Ik heb een aantal keer gelachen om grappige momenten, maar ik heb me ook vaak geƫrgerd aan hoe dingen tussen Lola en Max gingen, of hoe het eigenlijk soms juist een beetje stil en verveeld overkwam, en ik het boek weglegde.

Ondanks de minpunten die ik net noemde was het boek wel lekker om zo in het zonnetje te lezen en het moet je er ook zeker niet van weerhouden om het boek zelf te lezen en mijn oordeel te bekritiseren. Voor mij was het boek niet bijzonder genoeg, maar wel een zomers boek wat je even tussendoor kan lezen voor een fijn en zomers gevoel. 

Ik geef het boek 3/5 sterren, omdat het minder is dan ik van Rachel Gibson gewend ben, maar het boek mij wel een aantal keer heeft laten genieten van de zomer en van het verhaal zelf.

Ik dank Karakter Uitgevers hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar! Hoewel het niet mijn favoriete boek gaat worden, vond ik het toch erg attent dat ik het wel mocht lezen! :-)

Titel | Lola geeft zich bloot
Oorspronkelijke titel |
Auteur | Rachel Gibson
Uitgeverij | Karakter Uitgevers
Pagina's | 260
ISBN | 9789045211213
Uitgegeven | juni 2015
Prijs | €14,95

Koop het HIER en lees het boek zelf!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen