woensdag 15 juli 2015

Recensie: Ja, ik wil niet - Eliza Kennedy


Recensie: Ja, ik wil niet - Eliza Kennedy


Hallooo ;)

Ik was al een tijdje benieuwd naar Ja, ik wil niet. Ik was altijd gek op Bridget Jones en daarom leek dit boek ook echt iets voor mij! Een lekkere chicklit, daar was ik wel aan toe.


Waar gaat Ja, ik wil niet over?
Maak kennis met Lily Wilder: New Yorker, impulsieve, goedgebekte vrouw die van een drankje (of vijf) houdt. Een stralende aanstaande bruid, maar beslist niet van plan monogaam te zijn. Haar verloofde Will is een lieve, intelligente archeoloog. Lily is dol op Will, maar of ze ook echt van hem houdt? Will houdt zonder twijfel van Lily, maar weet hij wel wie ze echt is? Naarmate de huwelijksdag nadert, groeit Lily's twijfel. De mooiste dag van haar leven dreigt om te slaan in haar allergrootste vergissing.

Ik vind Ja, ik wil niet eigenlijk gelijk fijn beginnen. Je hebt tijd om een beetje aan de setting en personages te wennen, maar de sfeer en het tempo zitten er wel gelijk in. En echt wat is Lily een geniaal personage. Het boek zit vol met 'hahaha - oké die was echt grappig' momenten.

Het fijne aan 'Ja, ik wil niet' is dat het verhaal lekker vlot geschreven is en ondanks dat er aardig wat problemen voorbij komen, is het boek toch luchtig, wat het fijn maakt om door te lezen! Ik had een positieve verwachting van het boek, en die verwachting is vervuld :-)! Ze zouden hier eigenlijk een film van moeten maken, haha.

Zoals gezegd is het boek dus heerlijk humoristisch, maar ondanks de (vele) grappige momenten wordt het niet flauw. Het lezen blijft het hele boek door leuk en ik had het boek dan ook in 1 dag uit! Het hele gedoe met Lily en Will en het gedoe rondom the wedding. Af en toe denk je wel van pff, beslis iets, doe iets. Maar daar is het boek natuurlijk voor gemaakt en het stoort verder ook niet erg.

Dit is de eerste chicklit die ik in een tijdje heb gelezen en ik ben er zeker door verrast. De vlotte babbel van Lily en de onhandige situaties die zij meemaakt maken af en toe een giller van dit boek. Er waren ook iets minder sterke stukken, maar over het algemeen ben ik positief over het boek!

Ja, ik wil niet is een hilarisch boek met een hoofdpersoon van wie je gaat houden! En nu even een film of tv-serie ervan maken a.u.b. :-)!

Ik geef het boek 4/5 sterren en raad het aan om ook lekker zelf in het boek te gaan beginnen!

Bij dezen bedank ik Xander uitgevers hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar!

Titel | Ja, ik wil niet
Auteur | Eliza Kennedy
Uitgeverij | Xander
Pagina's | 320
Uitgegeven | Mei 2015
ISBN | 9789401603720

Koop het boek HIER zelf!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen