vrijdag 31 juli 2015

Recensie: Geek Girl #4: Gouden Bergen - Holly Smale


Recensie: Geek Girl #4: Gouden Bergen - Holly Smale

Hoihoi!

Ik las een boek uit waar ik erg naar uitkeek: Geek Girl #4! Ik vind Harriët een geniaal personage en was dan ook erg benieuwd wat ze hier zou meemaken!


Waar gaat Geek Girl #4 over?
‘Gouden bergen’ is het vierde deel in de populaire serie ‘Geek Girl’ van Holly Smale: heerlijke meidenboeken vol geeks, modellen en hilarische situaties. Get your geek on! Gouden bergen: modellenklus in Marokko Harriet Manners – fotomodel tegen wil en dank en zelfverklaarde nerd – heeft goede hoop voor het nieuwe schooljaar: in dit eindexamenjaar gaat alles anders worden, beter, spannender. Maar vooralsnog lijkt er zich weinig spannends in Harriets leven voor te doen. Haar vriendin Nat is nu ze studeert alleen nog maar bezig met jongens en vriend Toby heeft alleen maar aandacht voor zijn ‘Supergeheime Project’. Gelukkig dient zich een bijzondere modellenklus aan: in de gouden zandduinen van Marokko. Geek Girl 4 ‘Gouden bergen’ is alweer het vierde deel in de serie ‘Geek Girl’. Hoofdpersoon Harriet Manners is een geek: geen nerd, maar een charmante allesweter. Er is alleen één ding waar ze absoluut niets van begrijpt: mode. Maar hier komt verandering in als ze op een dag wordt gecast als model. Een heerlijke serie klunzige avonturen over de hele wereld is het gevolg.

Ik had al aangegeven dat ik Harriët een heerlijk personage vind en haar situaties die steeds de mist in gaan en haar feitjes zijn ook heel leuk. Maar na het derde boek had ik wel zoiets van: het is elk boek een beetje hetzelfde: feitjes, awkward situaties en een happy end. Niet erg, maar ik hoopte wel dat deel 4 misschien iets meer bracht. Is dat zo?

Nee. Dit boek was eigenlijk weer een soortgelijk boek als de vorige delen. Weliswaar een ander verhaal en andere feitjes, maar het was weer onhandige Harriët en haar feitjes en met een soortgelijke verhaallijn. 

Ondankbaar ik gek ben op de grappige situaties uit Geek Girl en de feitjes van Harriët heb ik dit boek iets minder gelachen. Het hele gedoe tussen Nick en Harriët help ook niet echt mee. Wat een gedoe. NICK WAT IS ER MIS MET JE? KOM TERUG. Al moet ik zeggen dat Nick toch ook emotionele dingen heeft, als de brief die hij schrijft. 

Ik vond het zo jammer dat Holly koos wat ze koos met betrekking tot Nick. Anderen die dit boek lezen begrijpen vast wat ik bedoel, en voor de TBR'jes onder ons spoil ik niks. 

Ik had een beetje het gevoel alsof Harriët door deze boeken heen niet veel slimmer, verantwoordelijker en volwassener wordt. Misschien is dat het leuke aan Harriët, maar het haalt ook een beetje realistische aspecten weg. 

Maar ik moet het boek ook complimenteren, want Harriët is gewoon geniaal. Holly komt steeds met nieuwe personages die een verfrissende inbreng hebben in het verhaal. En de brieven, sms'jes, feitjes en andere extraatjes maken het boek een heerlijke chicklit waar je wederom van zal genieten! :) 

Ik geef het boek 4/5 sterren met een knipoog naar mijn opmerkingen, hopend dat het volgende deel mij echt gaat verrassen! 

Ik dank uitgeverij Gottmer hartelijk voor het opsturen van dit recensie exemplaar! Erg leuk :-)

Titel | Geek girl #4: gouden bergen
Auteur | Holly Smale
Uitgeverij | Gottmer
ISBN | 9789025760014

Bestel via de volgende link je eigen exemplaar!

http://www.gottmer.nl/kinderboeken/gouden-bergen.html 

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen