maandag 8 juni 2015

Recensie: Versplinter Me - Tahereh Mafi

Recensie: Versplinter Me - Tahereh Mafi

Haai allemaal!

Een wat kortere recensie weer vandaag, omdat het weer om een klein tussenboekje gaat in een marvelous serie! Versplinter Me is deel 2.5 in de serie, en het vervolg op Vrees Me, Verwoest Me en Breek me

Ik blijf verliefd op de covers! Deze is ook weer zo mooi :)

Waar gaat Versplinter Me over?

Adam heeft veel om over na te denken. Juliette lijkt steeds onbereikbaarder, hij maakt zich ernstig zorgen om de veiligheid van zijn broertje James en het leven in Omega Point begint hem te beklemmen. Maar Adam heeft geen tijd om hier lang bij stil te staan: er is een aanval gepland op Het Herstel - en zij deinzen er niet voor terug om iedereen om wie hij geeft uit te schakelen. Adam zal moeten kiezen; als hij James wil beschermen, dan moet hij Juliette laten gaan. Of wil hij koste wat kost Juliette terug aan zijn zij?

Versplinter Me is vanuit perspectief van Adam geschreven. Inmiddels ben ik alweer definitief team Warner, maar het is wel leuk om het laatste gedeelte van 'Breek Me' vanuit het perspectief van Adam te lezen. Je weet immers niet wat er met hen gebeurde tijdens de aanval, omdat Breek Me vanuit Juliette is geschreven. Dit boekje is nog dunner dan Verwoest Me, maar ik vind wel dit deel iets leuker. Adam en Kenji weten niet beter dan dat Juliette dood is en je leest mee met hun verdriet en tegenslag.

Ik ben erg benieuwd hoe het laatste deel gaat aflopen en of Juliette überhaupt met één van de twee eindigt, haha. Ik hoop het wel, dat is het leukst. In dit boek vind ik Adam als persoon een stuk minder leuk worden. Hij is een beetje irritant.

Het hele boek verder is een feestje, de schrijfstijl is heerlijk en dit boek is met één kopje thee wel uit! I want the next boooook! Dit boek krijgt de volle 5/5 sterren!