vrijdag 26 juni 2015

Recensie: The Heir - Kiera Cass

Recensie: The Heir - Kiera Cass

Yes yes yes! The Heir is nu in Nederland te krijgen als De Prinses en is het nieuwe deel van De Selectie serie van Kiera Cass. Omdat ik graag in het Engels lees had ik mazzel want daardoor ben ik eerder het boek gaan lezen. 


The Heir gaat over Eadlyn, de dochter van America Singer uit de eerste drie boeken van De Selectie serie. Zij is de eerst geborene en daarom de troonopvolger en toekomstige koningin van Illea. Om nieuwe problemen en opstanden in het land te proberen sussen wordt er besloten een nieuwe selectie te houden voor prinses Eadlyn. Maar Eadlyn houdt van haar vrijheid en is erg zelfstandig en wil dit in eerste instantie ook niet. Langzaam durft ze zich meer bloot te geven en komt er ruimte in haar hart voor de suitors die mee doen aan de selectie.

In het begin was ik bang dat dit boek een slap aftreksel zou worden van de voorgaande drie boeken, maar dat is het absoluut niet! Eadlyn is een heel ander persoon dan America en dat merk je duidelijk. In het begin kon ik het niet zo goed met haar vinden omdat we anders zijn op vele vlakken, maar langzaam veranderde ze in een persoon waarmee ik beste vriendinnen werd. 
Het verhaal is ook totaal anders, maar de heerlijk vertrouwde wereld van Illea is er nog steeds. Ja er is weer een selectie, maar ook omdat je nu in het hoofd van de persoon zit die in het middelpunt staat in plaats van in het hoofd van één van de deelnemers geeft je een totaal andere kijk op de Selectie. 
Je merkt nu pas hoeveel plannen en aandacht het eist van Eadlyn en voorheen Maxon dat je een hernieuwde erkenning voor het verhaal van de voorgaande drie boeken krijgt. 

The Heir is zeker een aanrader. Het is een verfrissende, nieuwe kijk op de selectie met in de hoofdrol je aanstaande beste vriendin. Ik geef het boek 4/5 sterren

Read more,
MyPerfectBooklife <3

Posted by Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen