woensdag 17 juni 2015

Recensie: De Vuurwens - Amber Lough


Recensie: De Vuurwens - Amber Lough


Haaii!

Al een flinke tijd was ik erg benieuwd naar De Vuurwens. Toen uitgeverij LS Amsterdam zo lief was om hem mij toe te sturen ter recensie, was ik natuurlijk ontzettend blij!



Waar gaat de Vuurwens over?

Een djinn. Een prinses. En de wens die alles veranderde...

Ooit leefden mensen en djinns vreedzaam samen. Maar nu woedt er een oorlog. 
Zayele is een vrije geest, die haar gearrangeerde huwelijk met de prins van Bagdad koste wat kost wil voorkomen. Ze moet immers haar familie en haar blinde broertje achterlaten.
De djinn Najwa is in opleiding als spion in de oorlog tegen de mensen. Ze leert nog maar net hoe ver haar krachten reiken.

Wanneer de meisjes elkaar toevallig ontmoeten, gebruikt Zayele een krachtige wens en wisselt van plaats met de onwillige Najwa. Maar de wens heeft onverwachte, grote gevolgen. Beide meisjes moeten nu tussen hun vijanden zien te overleven. Als het bedrog wordt ontdekt, wacht hun een zekere dood. 

Dan ontdekt Najwa een complot dat haar volk moet uitroeien. Hoe kan zij hen waarschuwen?

Allereerst: wajoo wat een hoop namen. En niet namen als Piet, Kim en Marco, maar echt van die Arabische namen dat je er flinke aandacht voor moet hebben om niet helemaal loco te worden. En dan heb je naast namen van de personen ook nog namen van de plaatsen en namen van de wensen en gebouwen en pfff. Ik zelf ben geen fan van die moeilijke namen. Ze zijn misschien wel origineel, maar mijn hoofd wil niet een heel overzicht moeten maken om het te kunnen volgen, ik wil gewoon lezen en vermaakt worden. 

Natuurlijk wil het niet zeggen dat door al die ingewikkelde namen ik niet vermaakt werd. Het verhaal was origineel en ik heb er wel van genoten, maar helaas viel het tegen. Misschien had ik te hoge verwachtingen, maar het verhaal boeide mij niet van begin tot eind en raakte mij halverwege een aantal keren kwijt. Ik had momenten dat ik wilde weten hoe het verder ging en het boek erbij pakte, maar ik had ook momenten dat ik hem weglegde en nadacht over hoelang het zou duren voor ik het boek uit zou hebben op dit tempo. 

De personages zijn erg uitgesproken en dat vind ik wel weer fijn, zo kan je je makkelijk een beeld vormen en is het logischer waarom een personage iets doet. Toch waren er ook momenten dat ik de personages een beetje een warboel vond en de gebeurtenissen rondom de personages één grote brei werd. 

Dat er vanuit twee perspectieven (Najwa en Zayele) is geschreven vind ik een pluspunt, zo lees je van beide verhalen hoe het gaat en ook nadat ze gewisseld zijn kan je zowel in de wereld van de Djinn als in de wereld van de mensen lezen hoe het verder gaat. De manier waarop de verhaallijnen verbonden zijn vind ik wel oké, maar niet dat ik echt momenten had van: 'wow, dat zag ik niet aankomen', wat ik bij sommige gebeurtenissen weer wel had.

Kortom: ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik ervan vind. Ik vind het boek erg vermakelijk en origineel, maar tegelijkertijd heb ik er ook weer niet optimaal van genoten en volgde ik het hier en daar niet meer. Ik geef het boek 3.5/5 sterren, omdat het wel een voldoende verdient, maar voor mij niet bijzonder genoeg was, helaas. 

Ik dank uitgeverij LS Amsterdam ontzettend voor het opsturen van het boek! Ondanks dat het voor mij geen 5 sterren boek was, vond ik het wel leuk om hem te mogen lezen en ben ik weer een leeservaring rijker ;-) - Bedankt! Stiekem ben ik toch benieuwd naar deel 2.

Titel | De Vuurwens (De Oorlog van de Wensgevers #1)
Oorspronkelijke titel | The Fire Wish (The Jinni Wars #1)
Auteur | Amber Lough
Uitgeverij | Luitingh Sijthoff Amsterdam
ISBN | 9789024566013
Prijs | €16,99
Uitgegeven | april 2015

Om het boek te kopen, klik je HIER!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten