woensdag 3 juni 2015

Recensie: Breek Me - Tahereh Mafi

Recensie: Breek Me - Tahereh Mafi

Ik las een tijdje terug Breek Me uit, deel 2 in de Touching Juliette serie en vervolg op Vrees Me en Verwoest Me

Waar gaat deel 2 - Breek Me - over?
Na het verschijnen van Vrees me, Verwoest me en het auteursbezoek van Tahereh Mafi, is de Touching Juliette-trilogie niet meer weg te denken uit de Nederlandse boekhandel. Direct bij verschijnen heeft Tahereh Mafi vele harten gestolen met haar bijzondere schrijfstijl en haar indrukwekkende verhaal over Juliette, Adam en Warner. In dit tweede deel ontdekt Juliette hoe het is om voor het eerst in haar leven vrienden te maken en gewaardeerd te worden voor wie ze is en wat ze kan. Toch blijft ze twijfelen aan de juistheid van de acties van Omega Point, vooral als ze Warner beter leert kennen...

Ik val gelijk met de deur in huis; aaaaaaaaaah geweldig! Ik vind dit deel nog beter dan delen 1 en 1.5 bij elkaar :)! En dat terwijl delen 1 en 1.5 zelf ook al erg goed waren. Het boek zit vol spanning, magie en liefde. Het is gewoon heerlijk.

Juliette is niet de enige met een kracht en dat vind ik super gaaf. Ik vind Kenji een super leuk personage en hoop dat hij nog een grote rol blijft spelen in de andere boeken. Ik was altijd team Adam, maar dit boek heeft mij toch wel wat meer team Warner gemaakt. Hij deed in het eerste boek wel wreed, maar deel 1.5 liet al een beetje zien dat hij dat deed voor zijn vader en dit deel laat mij helemaal denken dat hij en Juliette veel spannender zijn samen. Maar dat is met driehoeksverhoudingen; ik spring van de één naar de ander en weer terug. Ik ben benieuwd bij wie ik (en Juliette) eindig.

Deze serie is echt super gaaf! Ik ben erg blij dat ik aan de serie ben begonnen. Inmiddels ben ik aan het lezen in Versplinter Me, geschreven vanuit Adam's perspectief. Ik ben heel benieuwd of hij en Juliette samen kunnen zijn, maar ik denk dat het richting Warner gaat uiteindelijk. Misschien lachen mensen die de serie uit hebben mij nu heel hard uit, maar dat denk ik ;p

Voor wie de serie nog niet kent: ik weet niet wat ik allemaal wil doen om jullie te overtuigen om de serie te lezen, maar dat is heel veel! Deze serie bevat alles wat je wil en maakt je verslaafder dan iemand in een kliniek. Een heerlijke YA en ik ga snel doorlezen, want ik ben te benieuwd hoe het verder gaat, dan om nog meer te typen.