dinsdag 2 juni 2015

TAG: Bookbuying Tag


TAG: DE BOOKBUYING TAG


Ik werd getagged door Lindsey voor de #Bookbuyingtag ;) (Echt even een kijkje nemen op haar blog!) 
Nou, laten wij eens even een kijkje nemen naar de vragen :o


01.) Ben jij verslaafd aan boeken kopen?
Er zijn van die fases dat ik dat ontken. "IK BEN HELEMAAL NIET VERSLAAFD". Maar met een blik op mijn boekenkast moet ik bekennen dat ik verslaafd ben aan het kopen van boeken. Ik zou het liefst elke dag naar de kringloop of de winkel willen en in plaats van leren kijk ik soms voor boeken op marktplaats of Facebook. Bij de gedachten aan boeken gaat mijn hoofd: BOEKEN, KOPEN, HEBBEN, BOEKEN, BOEKEN, NU. Dus. Ja.
02.) Wanneer koop je meestal boeken?
Altijd en overal :)
03.) Hoeveel boeken koop je meestal per keer?
Ligt er erg aan, meestal of 1 (zodat hij door de brievenbus kan) of een heleboel (zodat er geen verzendkosten zijn of zodat de verzendkosten éénmalig zijn).
04.) Ga je meestal alleen boeken kopen, of met iemand samen?
Online doe ik het alleen, in plaatselijke boekwinkeltjes ook, maar kringloopwinkels struin ik af met mijn moeder en grote boekwinkels elders met mijn blogvriendinnetje Maaike.
05.) Wat trekt je aan in een boek?
Sowieso de cover en de achterflap. Meeste boeken die over magie gaan vind ik geweldig. Een lekker fantasy boek. Of ik moet het langs hebben zien komen op verschillende blogs of het moet me aangeraden zijn. Meeste boeken die waargebeurd zijn of van die drama boeken over mensen die ziek worden sla ik over, ik krijg daar alleen maar een negatief gevoel van.
06.) Als je boeken shopt, is er dan een specifiek genre waar je meteen naar toe gaat?
Natuurlijk naar de YA! Alleen bij de Bruna hier op het dorp hebben ze geen specifiek YA hoekje, maar een jeugd, 13+ hoekje. Hier staan een aantal Young Adults, maar helaas niet veel. In de kringloop staat alles in een mega kast dus moet ik gewoon alles langsgaan.
07.) Koop je boeken liever nieuw, tweedehands .. of maakt dat niet uit?
Het liefst tweedehands nieuw. Logisch? Ik bedoel daarmee tweedehands is prima, lekker voor de prijs enzo, maar ze moeten er wel als nieuw uitzien. Gebroken ruggen geven me nachtmerries, dus die sla ik liever over.
08.) Hoeveel geef je gemiddeld uit aan boeken per maand?
Soms heb ik wilde maanden en ben ik rond de 50€ kwijt, andere maanden doe ik rustig aan en geef ik óf niets uit, of rond de 10-15€.
09.) Heb je jezelf wel eens een boek-shopverbod opgelegd?
Ja, maar ja. Dan kom je een boek tegen en die moet je ÉCHT hebben. Wacht, welk verbod? ;-)
10.) Hoe lang duurt het voordat je aan een boek begint nadat je het hebt gekocht?
Ligt er ook aan. Meestal belandt ie op mijn TBR plank en stop ik de titel op een blaadje in mijn TBR pot. Soms trek ik de titel gelijk en begin ik te lezen, maar meestal staat ie een langere tijd in de kast.
11.) Koop je liever meerdere voordelige, dunne boeken, of één duur, dik boek?
Ligt er ook aan. Jeetje wat ben ik origineel in mijn antwoorden XD! Meerdere voordelige dunne vind ik prima, maar ik lees wel snel. Een dikker boek zou dan wel een oplossing zijn. Maar als ik de dunnere voordelige boeken allemaal leuker vind dan het dikke boek, ja dan is het makkelijk. Een dik boek vind ik altijd wel fijn lezen, overigens. 
12.) Heb je nog iets te zeggen over je boekverslaving?
Ik aai altijd mijn boeken en zeg dat ze mooi zijn? :*)
13.) Wie tag je?
Ik tag Nathalie van Nathalie's Library!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen