donderdag 28 mei 2015

Recensie: Vrees Me - Tahereh Mafi


Recensie: Vrees Me - Tahereh Mafi

Haaaii!

Op aanraden van Lindsey heb ik de serie eindelijk erbij gepakt. De boeken van de Touching Juliëtte serie staan al zo lang op mijn TBR lijst en daarmee zo lang in mijn kast, dat ik toch echt een keer erin moest beginnen. De reden dat ik dit al die tijd niet deed, was vanwege alle positieve reacties (hè wat?, ja de pósitieve reacties). Ik was bang dat de serie me zou tegenvallen. Maar toch begon ik in het eerste deel...




De covers van de boeken van de Touching Juliëtte serie vind ik de mooiste covers ever. Echt serieus wow. Zo schitterend!

Waar gaat Vrees Me over?
'Je kunt me niet aanraken,' fluister ik.
Ik lieg, maar dat zeg ik niet.
Hij kan me aanraken,
maar dat zal ik nooit vertellen.

Raak me alsjeblieft aan, is wat ik wil zeggen.
Er gebeuren dingen als mensen me aanraken.

Vreemde dingen. Slechte dingen. Dode dingen.

Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij. 
Maar Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.

Het begin vind ik een beetje vaag. Op zich is dat logisch: je weet nog niet wat er precies aan de hand is en het moet een beetje nieuwsgierig maken. Maar zelfs als het begin op gang komt is het nog wat vreemd en vaag. En dan ineens woesj, begint het. Het moment dat je handen met het boek versmelten en het met geen mogelijkheid meer los willen laten.

Ik las in rap tempo dit eerste deel uit, ondanks dat het een vrij dik boek is. Het leest super lekker weg, is met veel vaart geschreven en bestaat uit heerlijke personages. Na het lezen van dit boek ben ik toch wel een Team Adam ;-) Ik ben benieuwd of, en hoe vaak, ik nog ga veranderen van team. Warner vind ik nu een irritante jongen en ik zie ook niet in waarom Juliëtte met hem zou moeten zijn, dus BOEE team Warner :p. 

Jeetje, wat zit dit boek vol actie. Geweldig. Tot nu toe zit er nog niet zoveel magie en fantasy in verwerkt, maar ik hoop dat dat nog een beetje komt. In ieder geval is dit eerste deel al erg geslaagd. Het springt van de ene gebeurtenis over in de andere, zit vol interessante plot twists en is gewoon zo cool! Ik voel me echt *&%$@&%^  dat ik nu de serie pas lees. Ben super benieuwd naar de andere delen en ga gelijk door in deel 1.5: verwoest me. 

DIT DEEL KRIJGT 5/5 STERREN HOOR, JA ECHT WEL!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

2 opmerkingen:

  1. Wow, ik word steeds benieuwder naar dit boek: iedereen is er zo positief over! Toch maakt dat me inderdaad ook een beetje bang haha, de kans is dan alleen maar groot dat het tegenvalt. :(
    Vrees me staat wel echt hoog op mijn TBR lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, ik had precies hetzelfde. En misschien ga je net als ik bij t eerste deel denken: hm dit is niet helemaal wat ik hoopte, dat had ik ook ;) Het wordt echt zoveel beter nog, dit eerste deel wordt zelf al beter, maar de serie in z'n geheel ook. Ben nu in het laatste deel bezig en zooooo verslaafd!

      Verwijderen