zondag 31 mei 2015

Recensie: Verwoest Me - Tahereh Mafi


Recensie: Verwoest Me - Tahereh Mafi

Haai!

Verwoest me is deel 1.5 in de Touching Juliëtte serie. Onlangs verscheen de recensie van deel 1: Vrees Me al op de blog. Ik gaf dit boek 5/5 sterren! Dit is een tussendeel, maar misschien is het wel net zo goed: lees dat hieronder ;)



Waar gaat Verwoest Me over?
Ik heb de reputatie opgebouwd van een koud, gevoelloos monster dat voor niets of niemand bang is en nergens om geeft. Maar dit alles is vreselijk misleidend. Want in werkelijkheid ben ik niet veel meer van een lafaard. 
Terug op de basis van Sector 45 is Warner, de meedogenloze leider van Sector 45, aan het herstellen van zijn bijna dodelijke schotwond. Na de ontsnapping van Juliette, Adam en Kenji moet hij er alles aan doen om zijn gezag terug te krijgen en de beginnende opstand onder de bewoners van Sector 45 te onderdrukken. Maar zijn obsessie voor Juliette wordt met de dag groter en het wordt zijn hoogste prioriteit om haar te vinden. Als Warners vader, de opperbevelhebber van Het Herstel, op de basis arriveert om de fouten van zijn zoon te corrigeren, wordt duidelijk dat hij hele andere plannen heeft voor Juliette. Plannen die Warner simpelweg niet kan toestaan. 

Dit deel is geschreven vanuit het perspectief van Warner. Dit vind ik erg leuk, even een insight in zijn wereld en zijn gedachten. En dat kwam ook zeker terug in het boek, een kijkje in zijn wereld.

Warner is erg gewond nadat Juliëtte hem heeft neergeschoten. Hij zit erover in dat hij haar kwijt is, dat iedereen zoveel aan hem vraagt en dat het volk notie heeft gekregen van het voorval. En tot overmaat van ramp komt zijn vader langs om alles even te gaan leiden. 

Je merkt door het boek heen hoe zwaar Warner het eigenlijk heeft, en dat het best tegenvalt hoe wreed hij is. Ik begin toch een beetje te twijfelen of Warner niet ook gewoon bij Juliëtte past...

Ik geef het boek 4.5/5 sterren. Het is erg dun, dus zo uit en het leest echt super lekker weg. Er valt niet veel over te vertellen zonder dat ik de boel spoil, dus vandaar de korte recensie. Het is echt een super toevoeging aan het verhaal! Normaal hou ik niet zo van tussenboekjes, omdat ze vaak flauw zijn, of niets toevoegend, maar dit is echt een superleuk boekje! Zeker aan te raden om tussen de delen in te lezen!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen