donderdag 21 mei 2015

Recensie: Ga voor Mij (Wacht op Mij #2) - J. Lynn


Recensie: Ga voor Mij (Wacht op Mij #2) - J. Lynn

Hey !

Toen ik erachter kwam dat Wacht op Mij verder ging, werd ik helemaal wild. Toentertijd gaf ik Wacht op Mij namelijk VIJF sterren! Lees HIER de recensie nog eens terug ;-)

Maar goed. Ik kreeg dus dit boek laatst toegestuurd en begon er enthousiast in!



Waar gaat Ga voor Mij over?

Hij gaat voor mij, hij gaat niet voor mij…
De negentienjarige Teresa – Tess voor vrienden – wil danseres worden, maar een blessure gooit roet in het eten. Ook in de rest van haar leven gaat het niet helemaal volgens plan. Ze heeft een relatie achter de rug waar ze liever niet aan terugdenkt en een verboden kus waar ze wél met heel veel plezier aan terugdenkt… maar hoe kan het wat worden tussen haar en Jase, de beste vriend van haar broer Cam? Daarvoor is er te veel gebeurd in haar leven, en ook in dat van hem. Kortom, het is tijd voor een plan B.

Allereerst moet ik even zeggen: naast het feit dat de hoofdpersonen uit Wacht op Mij (voornamelijk Cam en Audrey) terugkomen in dit boek, is het verder geen vervolg op de romance tussen Cam en Audrey. Dit boek richt zich op Cam's zusje Tess. Het is dus een soort vervolg, maar niet helemaal.

Ik val gelijk met de deur in huis: IK WIL MEER. Ik ben zo ontzettend gek op de boeken van J. Lynn! Ook dit deel was weer smelten. Ga voor Mij is een heerlijke New Adult mét diepgang! Ja, het is niet alleen maar romantiek en koppel-kwaaltjes, er gebeurt ook nog iets serieus. Een schokkende gebeurtenis. Ik zal niks spoilen, maar dat was echt een goede zet van Jennifer, want dit houdt de lezer geboeid.

Ik vind zowel Tess als Jase een leuk personage. Wat ik wel wat vervelend vond in het begin, was dat Jase zich in het begin raar gedraagt. De oorzaak hiervan ligt bij het feit dat hij niet met Tess wilt gaan, omdat zij het zusje is van zijn beste vriend Cam, maar de manier waarop dit geschreven is ben ik niet helemaal tevreden over. Het is een beetje raar. 

Als de twee niet langer bij elkaar vandaan besluiten te blijven, komt de heerlijke romantiek opzetten. Ik kan daar zeker geen genoeg van krijgen! Wat ik ook leuk vind, is de geweldige humor in het boek. Oh, wat heb ik me rot gelachen om bepaalde zinnen of passages. Hier twee voorbeelden:

"Gelukkig had ik nog steeds toegang tot de badkamer. Ik waggelde naar het versleten bruine bankstel en plofte erop neer met de elegantie van een zwangere berggeit, en liet mijn handen naast me op de grond vallen."

&

"Ik had toch niet echt gezegd dat ik van hem hield? Ik hoopte vurig dat hij dacht dat ik wat anders zei. Wat dan ook. Zoiets als 'ik blauw van je'. Dat klonk beter'.

En zo zijn er door het hele boek van die heerlijke dingen verspreid. Echt, lees dit boek en laat je meeslepen, verbazen, ontroeren en kriebelen! Ik geef het boek 4.5/5 sterren.

Hartelijk bedankt uitgeverij Zomer & Keuning voor het opsturen van dit recensie exemplaar!

Titel | Ga voor Mij
Oorspronkelijke titel | Be With Me
Auteur | J. Lynn (Jennifer L. Armentrout)
Uitgeverij | Zomer & Keuning
ISBN | 9789401903516
Prijs | €14,95

KOOP HET BOEK HIER! Nu tijdelijk €9,95! Daarna weer €14,95.

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen