zondag 17 mei 2015

Recensie: De IJzerproef - Holly Black & Cassandra Clare


Recensie: De IJzerproef - Holly Black & Cassandra Clare

Hey allemaal!

Afgelopen verjaardag kreeg ik van mijn vriend het boek 'De IJzerproef', maar het duurde even voordat ik hem ging lezen. Maar laatst trok ik hem uit de TBR Jar, en begon ik erin!



Waar gaat de IJzerproef over?
VUUR WIL BRANDEN, WATER WIL STROMEN, LUCHT WIL STIJGEN, AARDE WIL BINDEN, CHAOS WIL VERSLINDEN... De meeste kinderen zouden er alles voor overhebben om mee te doen aan de IJzerproef. Callum Hunt niet. Al zijn hele leven heeft zijn vader hem gewaarschuwd voor magie. Als Callum slaagt voor de IJzerproef, wordt hij toegelaten tot het sinistere Magisterium, dat kinderen opleidt tot machtige tovenaars. Dus doet hij zijn best te falen. Maar het Magisterium lijkt een duistere connectie met zijn verleden én zijn toekomst te hebben, en de IJzerproef is slechts het begin van alle grote uitdagingen die Callum te wachten staan... 

Ik vond het begin echt even inkomen. Het trok me nog niet zo en leek een beetje op een kinderboek. In principe is dat niet erg, maar ik vond dat wel jammer voor dit boek. Ik heb zelfs een enkele keer gedacht het boek weg te leggen, maar ik besloot door te lezen in de hoop dat het me nog zou gaan verrassen.

En dat deed het! Na een tijdje komt de vaart erin en neemt het kinderlijke iets af. Er zitten ongelofelijke plot twists in die je echt niet ziet aankomen, en het boek heel sterk maken. Wat ik wel af en toe vond, was dat sommige passages me een beetje verveelden, omdat ze wat te lang duurden of wat te beschrijvend waren. Dat was wel jammer.

Al met al was het wel een leuk boek. Er zitten heel veel heerlijke dingen in die mij trekken; magie, elementen, mysterie, geheimen. Daarom ben ik toch positief over dit boek. Ik ben benieuwd wat deel twee gaat brengen, want dit deel eindigt erg spannend!

Ik geef het boek 4.5/5 sterren en hoop op een (nog) spannend(er) tweede deel!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen