maandag 4 mei 2015

Recensie: Alice in Zombieland - Gena Showalter


Recensie: Alice in Zombieland - Gena Showalter

Heyy allemaal!

Ik las laatst Alice in Zombieland uit, omdat het tweede deel - Alice door de Zombiespiegel - uitkwam in april. Ik heb het tweede deel nog niet ontvangen van Harlequin, maar er staat een pakketje aangemeld in mijn PostNL van Harlequin, dus ik hoop dat dat het tweede deel uit de White Rabbit Chronicles is :o


Dit is zo'n cover met zo'n stomme flap. Ik vind de cover heel mooi, maar helaas is het zo'n afhaalbare cover.


Al moet ik zeggen dat het boek zonder de flap-cover ook erg mooi is ;)

Waar gaat Alice in Zombieland over?
Zodra ze je zien, komen ze achter je aan...
Als iemand tegen Alice had gezegd dat haar hele leven binnen een seconde totaal zou veranderen, dan zou ze hard hebben gelachen. Toch was er niet meer voor nodig. Eén seconde. Eén keer met je ogen knipperen, één keer ademhalen, één hartslag, en alles wat ze kende, iedereen van wie ze hield, was verdwenen.
Haar vader had gelijk. De monsters bestaan echt.
En nu is ze haar hele familie kwijt. Zogenaamd door een auto-ongeluk, maar zij weet wel beter. De zombies hebben haar ouders en zusje vermoord. En hun moordlust kent geen grenzen.
Om uit handen te blijven van die griezels, moet Alice leren hoe ze tegen ze moet vechten. En hiervoor moet ze haar leven toevertrouwen aan de grootste bad boy van school, Cole Holland...
Ik hou niet zo super erg van zombies, dus ik was erg benieuwd wat ik van dit verhaal zou vinden. Wel ben ik gek op het verhaal van Alice in Wonderland, maar ik wist al dat dit geen hervertelling zou zijn, maar een apart verhaal. 

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: als je een Alice in Wonderland hervertelling verwacht, ga je dit boek niet leuk vinden. Als je er echter instapt met de wetenschap dat je geen hervertelling gaat lezen, dan verrast dit boek je.

Mij heeft dit boek zich in een positieve manier verrast. Ik hou zoals gezegd niet van zombies, maar toch heeft Gena et zó kunnen schrijven, dat het mij totaal niet stoorde. Ik ben gek op haar schrijfstijl en op de personages die zij op papier heeft gekregen. 

De spanning is aan het boek te voelen en de emoties komen goed over. Het is af en toe een beetje verwarrend met hoe bepaalde dingen nou precies in elkaar zitten, maar het went snel en het boek trekt je mee in de wereld van Ali. Ik ben echt gek op Kat, wat een heerlijk personage is zij. Ik heb me meerdere malen rot gelachen om haar acties. Zo vond ik dit een geweldig stukje:

(Ali:) 'Wat had ik dan moeten zeggen?'
Kat wapperde met haar wimpers en liet haar stem tot schorre, rokerige diepten zakken. 'Cole, jij groot stoer machobeest, ik weet dat zelfs de boemannen bang zijn dat jij uit hún kast zult springen, maar ik vind je -' Plotseling brulde ze: 'Hé, sta je ons privégesprek af te luisteren, Marcus? Goed zo, rennen!'

Wat ik erg luk vond aan het boek was dat je dus geen hervertelling verwacht, maar wel dingen uit het oorspronkelijke Alice in Wonderland verhaal terugziet: wit konijn, rups... ;) dat geeft je toch even kriebels als Alice-In-Wonderland-Fanaat.

Het enige wat me een beetje stoorde was uiteindelijk toch het feit dat het over zombies ging, waar ik niet van houd. Maarja, dat wist ik vooraf. Voor de rest is het boek echt heerlijk en kan ik niet wachten op deel twee. Alice in Zombieland is een genot voor je honger-naar-leesvoer-brein! 

Ik geef het boek 4,5/5 sterren.  Waaaah geef me hersens.... Eh ik bedoel deel twee!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen