donderdag 21 mei 2015

Recensie: After #1 Hier begint alles - Anna Todd


Recensie: After #1 - Anna Todd

Heee allemaal,

Vandaag geef ik mijn mening over After. Het is een vrij dik boek wat ik tijdens de BB Read-A-Thon heb gelezen. Heb ik ervan genoten?


Waar gaat After #1 over?
De achttienjarige Tessa Young heeft haar vriendje en overbezorgde moeder achtergelaten om te gaan studeren aan de universiteit van Washington. Dit had ze al jaren gepland en ook de rest van haar toekomst lijkt al helemaal vast te liggen. Maar dan ontmoet ze Hardin. Hij is onaardig en zit onder de tattoos en piercings. Zonder dat ze het wil weet Hardin een grote passie in Tessa naar boven te halen. Ze leert zijn wilde en romantische kant kennen en wordt gedwongen een keuze te maken tussen haar vertrouwde jeugdvriendje Noah, en een toekomst die spannend, nieuw en onbekend is…...

Ik was ontzettend enthousiast toen ik de achterkant las. Het leek me echt een heerlijk boek. Ook die cover met de kleurtjes ben ik helemaal weg van. Het duurde even voordat ik het boek las, maar tijdens de BB Read A Thon ging ik ervoor en begon ik in dit dikke boek. 

Het begint heerlijk. Ik hou van verhalen over studeren in Amerika met die studentenhuizen en zo. Je merkt gelijk dat Hardin een schoft is. Wat ik heel raar vond, was dat Hardin in het begin echt geen kik naar Tessa geeft, maar dan ineens zoekt hij toch toenadering. Aan het einde komt naar voren waarom dit is en - blind als ik ben - ik zag het niet aankomen. 

De spanning tussen Tessa en Hardin is voelbaar. Het is ontzettend goed geschreven, je ziet alles in detail - ja, werkelijk álles - voor je. Ik moet zeggen dat de ruzies tussen Tessa en Hardin soms heel sterk zijn, omdat het aantoont hoe verschillend ze zijn en hoe raar het is dat ze zich aangetrokken tot elkaar voelen, maar er waren ook zoveel momenten dat ik me gigantisch ergerde aan wéér een meningsverschil/botte opmerking/ruzie. Ook dat Tessa hem maar blijft vergeven werd ik op een gegeven moment gek van. Ja, ik snap dat dat hoort voor het boek en dat je hem kansen wilt blijven geven en dat je hem niet kwijt wilt, maar jemig wat een ruzie-het is weer goed-ruzie boek...

Ik vond het wel een leuk boek om te lezen, al vond ik de 500 pagina's ook wel weer een beetje teveel voor dit boek. Ik ben echt benieuwd of de volgende delen mij net als dit deel gaan pakken en wat er precies in gaat gebeuren, want ik sta niet weer op constante ruzies te wachten. Daarnaast vond ik het einde van dit deel een beetje idealistisch. Het is fijn, een eind goed al goed einde, maar het is nu een beetje van 'nou het is goed en we gaan romantisch samen ervandoor'. Ik ben wel erg benieuwd hoe het verder gaat. 

Ik geef het boek 4/5 sterren. After is een aanrader die je stoutste dromen waarmaakt. Zeker aan te raden als je houdt van het New Adult genre! 

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen