maandag 11 mei 2015

Recensie: Afrekening - Kelley Armstrong


Recensie: Afrekening - Kelley Armstrong

Hi :-)

Eindelijk had ik een wat rustiger moment en kon ik beginnen in het laatste deel van de Darkest Power trilogie: Afrekening!


Waar gaat Afrekening over?
In deze grande finale van de Darkest Powers-trilogie komt de lezer erachter of Chloe eindelijk normaal kan worden. Wat ze er zelf van denkt? Ze weet het ook nog niet, maar wat ze wel weet is dat ze dolgraag normaal wil zijn.

Haar gevoelens voor een mensenschuwe weerwolf en voor zijn lieve gewone broer - die toevallig een magiƫr blijkt te zijn - zijn alleen niet zo normaal. Vooral omdat ze (als ze heel eerlijk is) toch meer neigt naar de weerwolf.

Daarbij komt nog dat Chloe en haar vrienden op de vlucht zijn voor een bedrijf dat genetische experimenten uitvoert en dat van de vriendengroep af wil... voorgoed. Zeker niet normaal.

En ten slotte is ze genetisch gezegend met de gave om de doden - halfvergane lijken enzo - weer tot leven te wekken. Zo ver van normaal als je het maar kunt krijgen.

Een Grand Finale is het zeker. Dit deel was wederom super spannend. Chloe kiest tussen Simon en Derek, en er komt een einde aan het gedoe met de Edison-groep. Wederom is het Kelley gelukt om dit alles in een tempo te schrijven dat precies aangenaam is en met gebeurtenissen die spannend zijn, en ook nog verschillend van alle andere spannende passages die we van haar hebben gelezen. Ik vond Afrekening echt heerlijk en een verzadigend einde van de trilogie.

Eigenlijk weet ik niet goed wat ik er verder over kan schrijven, zonder teveel te spoilen. In dit boek worden veel vragen beantwoord en dat vind ik erg fijn. Het heeft een gesloten einde, wat voor mij ook weer een pluspunt is. Ook vind ik de keuze die Chloe maakt tussen Simon en Derek terecht. 

Het enige wat ik ietwat jammer vond aan het laatste deel is de echte battle-fight tegen de Edison-groep. Ik bedoel, zelf als lezer heb je ook al een enorme haat tegen de groep opgebouwd, en je wilt gewoon dat die haat gecompenseerd wordt met een heerlijke afslacht-battle. De oplossing nu is ook wel goed, maar er had iets meer een kickass battle in gemogen, of misschien ben ik de enige die dat denkt haha.

Ik geef het boek 4.5/5 sterren, omdat het gewoon een heerlijk boek is in een heerlijke serie die je gewoon in je boekenkast moet hebben staan, of in ieder geval gelezen moet hebben!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten