maandag 18 mei 2015

BLOGTOUR: De Wraak van Zeven - Pittacus Lore


BLOGTOUR: De Wraak van Zeven - Pittacus Lore

Hoihoi!

Vorige maand kreeg ik een leuk mailtje van uitgeverij AW Bruna over een blogtour over De Wraak van Zeven van Pittacus Lore. Ondanks dat ik de andere delen van deze serie nog niet heb gelezen, wilde ik graag meedoen. In deze post wordt het boek even in het zonnetje gezet door middel van een introductie, recensie en meer informatie over de hele serie.

Introductie



"We dachten dat het ergste voorbij was. Na tien jaar waren we eindelijk herenigd en ontdekten we de waarheid over ons verleden. We trainden en werden elke dag sterker. Maar we hadden nooit gedacht dat de Mogadoren een van onze eigen Gardes tegen ons op zou zetten. En nu is Acht dood. Ik zou alles doen om hem weer terug te brengen. Mijn hele leven ben ik al voor de Mogadoren op de vlucht - ze hebben alles van me afgenomen. Maar dat houdt nu op. De strijd gaat door, en ik zal niet rusten voor ik ze allemaal vernietigd heb."


De Wraak van Zeven is het vijfde deel uit de Loriën kronieken serie van Pittacus Lore. De andere delen van de serie worden bij 'De hele sere' verder besproken.

Recensie

Ik had zoals gezegd de eerdere boeken uit de serie nog niet gelezen, maar het viel best mee hoeveel moeite ik had om dit boek te lezen. Er waren natuurlijk genoeg dingen die ik niet helemaal begreep, maar er werden een aantal terugblikken gegeven en ik had de film van het eerste deel (I Am Number Four) gezien, dus het was te volgen. De schrijfstijl vind ik heerlijk. Het is echt heel beeldend en spannend. Door de bondige zinnen en leuke personages vond ik dit boek erg boeiend. Ik denk er ook zeker over na om de andere delen te lezen, juist omdat ik dan beter begrijp wat er allemaal precies is gebeurd voor dit deel, zodat ik dit deel ook nog beter begrijp.

Af en toe raakte ik mijn aandacht wel even kwijt, het kan dat het komt doordat ik dus de andere delen nog niet heb gelezen, maar soms was het ook een beetje te beschrijvend of te verwarrend door namen.
Al met al ben ik positief over dit boek. Het zit vol actie en mysterie en ik vond het goed te volgen. Dat is een pluspunt aan het boek: ondanks het niet lezen van de andere delen, is dit deel nog te volgen en boeiend.

Het boek krijgt van mij 4/5 sterren!

De hele serie


Zoals gezegd bestaat de serie van de Loriën kronieken uit (tot nu toe) 5 boeken.

Ik ben nummer vier

DEEL 1: IK BEN NUMMER VIER:
We kwamen hier met ons negenen. We zien eruit als jullie. We praten als jullie. We leven net als jullie. Maar we zijn anders. We kunnen dingen doen waar jullie alleen maar van kunnen dromen. We hebben krachten die jullie wildste dromen te boven gaan. We zijn sterker en sneller dan alles en iedereen. We zijn de superhelden uit jullie films en stripverhalen. Maar we bestaan echt.

Ons plan was om te groeien, om te trainen en sterker te worden. Om gezamelijk te vechten. Maar zij wisten ons te vinden. Nu zijn we op de vlucht. We proberen onopgemerkt door het leven te gaan, op plekken waar je ons nooit zou zoeken. We gaan op in de massa. We zijn jullie buren, vrienden, klasgenoten, zonder dat jullie het weten.

Maar zij weten het wel…

Ze kregen Nummer Een in Maleisië te pakken.
Nummer Twee in Engeland.
En Nummer Drie in Kenia.
Ze werden alledrie gedood.
Ik ben Nummer Vier. 
Ik ben de volgende.

De kracht van Zes

DEEL 2: DE KRACHT VAN ZES:
Ze komen steeds dichterbij. Ze willen ons doden. We moeten vechten. Wij zijn de laatste verdediging.

Ik heb hem op het nieuws gezien en heb de berichtgeving over wat er in Ohio gebeurde gevolgd – John Smith, op de vlucht. Voor de buitenwereld is hij een mysterie. Maar voor mij… is hij een van ons. We kwamen met ons negenen, en soms vraag ik me af of de tijd ons heeft veranderd en of we nog wel geloven in onze missie.

Slechts zes van ons zijn nog in leven. We duiken onder, gaan op in de massa en vermijden onderling contact. Maar onze krachten ontwikkelen zich en binnenkort zullen we sterk genoeg zijn om te vechten. Is John Nummer Vier, en is zijn verschijning het teken waarop ik heb gewacht? En hoe zit het met Nummers Vijf en Zes? Is een van hen het meisje met de ravenzwarte haren uit mijn dromen – het meisje dat krachten heeft die elke voorstelling te boven gaan? Degene die genoeg macht heeft om onze groep van zes te herenigen?

De opkomst van negen

DEEL 3: DE OPKOMST VAN NEGEN:
Ik was op de vlucht, hield me schuil en moest vechten om in leven te blijven. Toen onmoette ik John Smith, Nummer Vier. Samen zijn we veel sterker. Maar het duurde niet lang voor we weer afscheid moesten nemen. We moesten de anderen vinden. Ik ging naar Spanje om Zeven te zoeken en ik vond zelfs veel meer… Een tiende lid van de Garde, een meisje dat van Loriën wist te ontsnappen. Ella, Nummer Tien, is jonger dan de rest maar net zo dapper.
Nu zoeken we de anderen, en John. Maar de Mogadoren zoeken hen ook.

Ze kregen Nummer Een in Maleisië te pakken. Nummer Twee in Engeland. En Nummer Drie in Kenia. Ze kregen mij in New York te pakken, maar ik wist te ontkomen. Ik ben Zes. Ze willen afmaken waar ze aan zijn begonnen. Ze willen ons vernietigen. Ze komen steeds dichterbij.
Wij zijn klaar om te vechten.
De val van vijf

DEEL 4: DE VAL VAN VIJF
De Gardes zijn eindelijk herenigd, maar zijn ze wel uit het juiste hout gesneden om de strijd tegen de Mogadoren te winnen? 

John Smith, Nummer Vier, dacht dat alles zou veranderen zodra ze elkaar hadden gevonden. Ze zouden niet langer hoeven vluchten. Ze zouden de Mogadoren bestrijden. En ze zouden winnen. Maar hij vergiste zich. Na hun confrontatie met de Mogadoorse heerser, waarbij ze bijna werden vernietigd, weten de Gardes dat ze compleet onvoorbereid zijn en ze kansloos zullen worden overtroefd. Nu houden ze zich schuil in het penthouse van Negen in Chicago, waar ze zich beraden op hun volgende zet. 

Ze zijn sterk, maar nog niet sterk genoeg om het tegen een heel leger op te nemen, ondanks de terugkeer van een oude bondgenoot. Om hun vijand te kunnen verslaan moeten ze hun Erfgaven beheersen en als team leren samenwerken. Maar belangrijker nog, ze zullen de waarheid over de Ouderlingen en hun plan voor de overlevenden van de planeet Loriën moeten zien te achterhalen.

Wanneer ze van Nummer Vijf een teken krijgen, weten ze dat ze dicht bij een hereniging zijn. Of is het een valstrik? De tijd dringt en het enige wat ze zeker weten, is dat ze Vijf moeten zien te vinden voordat het te laat is.
Deze strijd zullen ze niet verliezen. Loriën zal herrijzen.

De wraak van zeven

DEEL 5: DE WRAAK VAN ZEVEN

Samenvatting hierboven.

De covers van de boeken vind ik erg mooi. Ze zijn lekker kleurrijk en verschillend. Haal allemaal de serie in huis, want ik vind het een veelbelovende serie!

Dit deel kan je inmiddels ook aanschaffen! KLIK HIER!

Titel | De Wraak van Zeven
Originele titel | The Revenge of Seven
Auteur | Pittacus Lore
ISBN | 9789400505476
Uitgeverij | A.W. Bruna

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het eerste boek van deze serie onlangs gekocht en zo te horen moet ik toch echt binnenkort aan deze serie gaan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, echt doen! Ik vond dit boek al goed, en dat is gewoon midden in de serie!

      Verwijderen