maandag 6 april 2015

Recensies: Ash's letter to Meghan en Valentijn bij de IJzerfae - Julie Kagawa

Hoiii!

Omdat deze twee kleine verhaaltjes niet in de bundel de IJzerlegendes zijn opgenomen, heb ik ze los even gelezen :)

Ash's letter to Meghan
Het is maar één a4tje, maar zelfs dit blaadje is mooi in de Iron Fey stijl versierd. Ik vind het prachtig. Deze brief is de brief die Ash schrijft als hij in het vierde deel van de Iron Fey serie (De IJzerprins) naar het eind van de wereld gaat reizen om een manier te vinden om bij Meghan te kunnen zijn. Hij weet niet zeker dat dit gaat lukken, dus schrijft hij haar een brief waarin hij zich verontschuldigt en raad geeft. Ik vind het echt een mooie brief. Er valt niet veel over te vertellen zonder alles te spoilen, maar ik geef het 5/5 sterren.

Valentijn bij de IJzerfae
Ook een kort verhaaltje, 27 a4tjes. Het gaat over Meghan en Ash. In de normale wereld is het 14 februari: valentijnsdag. Ze gaat Ash laten zien wat dit inhoudt en neemt hem een avondje mee, weg van haar IJzerrijk, mee naar de normale wereld om een normale avond Valentijn te vieren met Ash. Ik vind het echt een romantisch verhaaltje. Het kan zijn dat velen dit erg klef of te idealistisch vinden, maar ik hou juist heel erg van dit soort verhaaltjes. De liefde spat er vanaf, en maakt dat je zelf ook liefde wil haha. Ik geef het verhaaltje 5/5 sterren

Zoals al gezegd in de recensie van de IJzerlegendes had ik het leuker gevonden als deze twee novella's ook in de bundel waren meegenomen. Maar al met al: hele leuke verhaaltjes, gewoon even bij de serie erbij. De brief van Ash hoort bij het vierde boek, maar Valentijn bij de IJzerfae is niet midden in een verhaal ergens aan de hand. Het is wel pas na de eerste vier boeken, want dan zijn Ash en Meghan pas IJzerkoning en -koningin. Het voegt niet iets toe qua informatie aan de serie, maar het is alsnog een leuke toevoeging. Enjoy it yourself!