Recensie: Spotgaai - Suzanne Collins

Recensie: Spotgaai - Suzanne Collins

Haaiii.

Van de week las ik het laatste deel van de Hongerspelen trilogie uit. Vond ik dit deel ook 5 sterren waard? Want de Hongerspelen en Vlammen beoordeelde ik met 5/5 sterren. Let's take a look.

Woeeehw. De neon covers blijven mij prikkelen, ik vind de covers echt heel mooi.

Waar gaat Spotgaai over?
Het onmogelijke is gebeurd: Katniss Everdeen heeft de Hongerspelen twee keer overleefd. Dat betekent niet dat ze veilig is. Het Capitool geeft haar de schuld van de onrust in Panem. President Snow heeft bovendien meer dan duidelijk gemaakt dat Katniss niet de enige is die daarvoor zal boeten. Haar vrienden, haar familie; heel District 12 loopt gevaar.

Het verhaal zelf.

Helaas vond ik het derde deel van de Hunger Games serie niet spetterend. Zo wild als ik was van delen 1 en 2, was ik nu niet. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het nog steeds een leuk deel, maar gewoon iets minder dan de eerste twee delen.

Het begint voor mijn gevoel vrij tam. Je kan natuurlijk ook niet elk moment in het boek actie verwachten, maar ik vond het op een gegeven moment wat saai worden. Kom op met die actie die we kennen van de Hunger Games, maak het even spannend! Na een tijdje komt de spanning er in en lijkt het weer geweldig te worden, maar toch zakt het elke keer een beetje in voor mij. Het is erg gericht op de politiek en dat is in principe logisch, daar gaat de hele issue om, maar ik vind dat niet erg boeiend. Ook is het een beetje alsof Suzanne dacht van: o ja, er moeten nog liefdes- en dramascènes in, dus heeft ze die erin gepleurd. Vaak was het mooi en vond ik het super cute, maar ook een aantal keer dacht ik: ja, ja nu weten we wel dat je daar de nadruk op wilt leggen.

Ook begreep ik niet helemaal wat President Snow aan het doen was aan het einde. Ik ga niet spoilen, maar dat was een beeeetje vaag voor mij. Over-all vind ik het boek wel goed gelukt. Het heeft spannende momenten, tragische momenten en romantische momenten. Het weet me niet constant mee te slepen, maar toch heb ik genoten van het boek. Helaas vond ik dit boek minder goed dan de eerste twee delen, maar de Hongerspelen blijft voor mij gewoon een geweldige serie!

Ik geef het boek 4/5 sterren en ik ben benieuwd naar de verfilming van het einde :O