vrijdag 3 april 2015

Recensie: Pointlessbook 2 - Alfie Deyes

Recensie: Pointlessbook 2 - Alfie Deyes

Dinsdag gekocht en er gelijk mee aan de slag gegaan! Echt hartstikke leuk om te doen en lekker creatief bezig te zijn zonder veel gedoe. 


Pointlessbook 2 is een boek van YouTuber Alfie Deyes (pointlessblog op YouTube) en is te vergelijken met Wreck this Journal. Er staan veel leuke opdrachten, puzzels en challenges in. Extra leuk is dat er een app bij hoort die Alfie in actie laat zien. Bij de pagina staat dan een icoontje van een telefoon die je kunt scannen, waarna je kunt zien wat Alfie bijvoorbeeld bij die bladzijde voor antwoorden had!


Een echt hersenkraker was die van Birthday vs Christmas. Mijn verjaardag is natuurlijk wel leuk, maar kerst met familie, kerstliedjes en gezelligheid wint het dan toch van mijn verjaardag. (Nu heb ik echt zin in kerst... is het al weer kerst?)


De hond en de mand zie ik er wel in, maar kan iemand mij vertellen wat dat rechts onderin is? Ik geloof iets van een speeltje maar misschien kijk ik scheef. 
Maar goed, verbind de punten is iets wat ik altijd erg leuk vind. Al helemaal als het er echt duizend zijn of iets dergelijks. Dan kun je jezelf er zo heerlijk in verliezen. 

Ik heb weer wat geleerd vandaag: Hoe ik schaduwpoppetjes kan maken. Er staat ook in hoe je kunt moonwalken, super grappig! 
Daarnaast staan er ook recepten in het boek (oa 'Muffin in a Mug' aahhyeaaahh) en dingen die je met vrienden kunt doen. Oh, dit is ook een grappige: 



Ik zat echt achter dat boek van: "Jaa uuh da's een goeie.. help?" 

Er zitten veel grapjes en hersenkrakers in het boek. Het boek is echt perfect om overal mee naartoe te nemen om je te vermaken waar en wanneer dat nodig is! 
Het boek is wat mij betreft een super dikke aanrader, ik geef het daarom 5/5 sterren!  

Read more,
MyPerfectBooklife<3

Posted by Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen