woensdag 29 april 2015

Recensie: Ontwaken - Kelley Armstrong

Recensie: Ontwaken - Kelley Armstrong

Hoii !

Ik heb Ontwaken gelezen, het vervolg op Bezwering. Ontwaken is het tweede deel uit de Darkest Power trilogie van Kelley Armstrong.

Waar gaat Ontwaken over?
Chloe Saunders is een wandelend wetenschappelijk experiment, ze kan niet alleen geesten zien, maar ze is genetisch veranderd door de sinistere Edison-groep. Ze is een tiener maar ook een dodenbezweerder die haar gaven niet beheerst, wat betekent dat ze onwillekeurig doden opwekt. Nu vlucht Chloe voor haar leven met drie van haar bovennatuurlijke vrienden; een charmante tovenaar, een cynische weerwolf en een ontevreden heks en moeten ze iemand vinden om hen te helpen voordat de Edison-groep hen vangt.

Het begin van Ontwaken is goed. Het sluit mooi aan bij het eerste deel en gaat verder waar het eerste deel stopte. Je hebt in het begin nog wel dat een aantal situaties en introducties van personages worden herhaald, maar dat is natuurlijk wel fijn als je de delen niet na elkaar leest, maar met enige tijd ertussen.

Dit boek is weer één en al spanning. Chloe, Derek, Simon en Tori zijn op de vlucht voor de Edison-groep en die zitten hen op de hielen. Ik vind in dit boek veel meer power zitten dan in het eerste deel. Dat maakte het erg fijn om te lezen. Ik ben letterlijk door dit boek heen geroetsjt.Telkens als ik dacht; 'nog één hoofdstukje', werd het hoofdstuk zo spannend afgesloten dat één hoofdstukje niet voldeed en werd het nog een hoofdstukje en nog een. Ik had zelfs aan t einde van het boek dat ik dacht: oh, het boek is al uit... wow.

De schrijfstijl van Kelley Armstrong is echt heel fijn. Ik heb meerdere malen gelachen om bepaalde situaties, en genageld aan de bladzijdes gezeten bij andere situaties. Er zijn ook situaties waarbij je de Edison-groep zo ontzettend vervelend zit dat je zou wensen dat je zelf superpowers had om ze te helpen. Kortom: Kelley schrijft erg boeiend en realistisch en dat vind ik zeker een pluspunt aan deze trilogie.

Ik ben erg benieuwd wat het derde deel gaat brengen, waarin natuurlijk de grand finale plaatsvindt. Ik ben benieuwd met wie Chloe eindigt: Derek of Simon. Zelf heb ik mijn keuze nog niet gemaakt. Met Simon is het een perfect liefdeskoppel, maar met Derek is het een spannend en opwindend koppel. Hopelijk brengt het laatste deel een boek vol actie, plot twisten en een happy end. We gaan het zien. Over dit deel ben ik in ieder geval erg te spreken en geef het dan ook 5/5 sterren!