maandag 13 april 2015

Recensie: In de ban van de wolf - Christine Charliers


Recensie: In de ban van de wolf - Christine Charliers

Hi iedereen!

Ik ontving afgelopen week tijdens het schrijven van mijn 'bookhaul maart - post' het boek In de ban van de wolf van Christine Charliers. Man, wat was ik nieuwsgierig naar dit boek! 

Pas op, schaapjes ;)
Waar gaat het boek over?
De veertienjarige Esther woont in een saai dorpje in de Pyreneeën en leidt een doodnormaal leven. Ze heeft een bijbaantje in de supermarkt, helpt haar moeder in het huishouden en wil met haar vriendinnen naar een feestje. Maar aan dat zorgeloze leventje komt een einde ... Op een avond, als Esther alleen thuis is, dringen drie mannen het huis binnen en vallen haar aan. Ze spuiten een vreemde vloeistof in haar nek en bedreigen haar. Voor Esther weet wat er gebeurt, zijn ze weer verdwenen. De volgende dag is alles anders. Esthers lichaam lijkt niet meer hetzelfde. Ze wordt sterker en sneller, en haar zintuigen zijn hypergevoelig - maar ze is niet veilig. De drie mannen maken jacht op haar ... Wat willen ze in hemelsnaam?

Een meeslepend en spannend verhaal met scherpe tanden en wilde haren, dat je zal laten huilen naar de maan. 

Proloog
Het boek begint met een proloog. De proloog is gelijk spannend. Het gaat over een jongen die in een wolf verandert door middel van een serum wat hem eerder is toegediend. Het is heftig en trekt gelijk je aandacht. Toen ik de proloog had gelezen was er geen mogelijkheid meer dat ik het boek zou wegleggen.

Het verhaal
Het verhaal begint herkenbaar: een doorsnee leventje van een doorsnee meisje met de gebruikelijke troubles: niet naar een feestje mogen bijvoorbeeld. Alleen is bij Esther de reden waarom ze niet mag anders dan bij anderen. Op dat moment weet je nog niet waarom, en dat maakt nieuwsgierig!

'S avonds laat Esther min of meer perongeluk drie mannen binnen die haar gelijk aanvallen. Ze spuiten een serum bij haar in en vertellen haar met twee weken terug te komen. Het is echt een bizarre scène en het is gelijk duidelijk dat er iets mis is. Esther is helemaal ziek van het serum. Haar zintuigen zijn extra scherp.

De twee weken verlopen voor Esther in verwarring. Waarom zijn haar zintuigen verscherpt? Wat is haar ingespoten? Na de twee weken komen de mannen terug en volgt er een heftig stuk. Ik vond het echt schitterend en heb zelfs even een traantje gelaten om een bepaalde gebeurtenis ;-). Esther ontsnapt aan de mannen en op dat moment begint er een spannend avontuur. Ook komt het verhaal samen met de verhaallijn uit de proloog en dat vind ik erg mooi gedaan.

Ik vind het boek echt ontzettend goed. Alles is compleet, perfect gewoon! Het verhaal is één groot spannend verhaal, waarin alles terugkomt wat je wilt: liefde, spanning, angst, mysterie, fantasie.. Heerlijk! Ik ben erg positief over dit boek, hij was ook in een ruk uit. Ik kijk erg uit naar deel twee, want dit is een veelbelovende serie! Ik raad hem zeker aan, het is de moeite waard om te lezen.

Ik geef het boek 5/5 sterren. Het is een heerlijk boek en ik ben blij dat ik hem heb gelezen! Het boek laat je achter met een heel fijn gevoel.

Bedankt uitgeverij Clavis voor het sturen van dit recensie exemplaar en bedankt Christine Charliers voor het schrijven van dit boek en het boeiende gesprek wat we hebben gevoerd na het lezen van het boek ;)

Titel | In de ban van de wolf
Auteur | Christine Charliers
Uitgeverij | Clavis
ISBN | 9200000036417728

Koop het boek HIER! :)

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten