woensdag 22 april 2015

Recensie: The Fault in Our stars - John Green

The Fault in Our stars - John Green

Ik ben super excited, want vandaag mag ik mijn mening over mijn favoriete boek aller tijden met jullie delen. Ik kwam met het boek in aanraking doordat ik de titel en het boek overal tegen kwam op mijn tumblr pagina. Mijn zwakke boekenhartje kon het niet weerstaan ook een versie aan te schaffen en het lezen kon beginnen...



Zoals jullie zijn heb ik twee versies van The Fault in Our stars. Waarom? Omdat het mijn lievelingsboek is en één versie niet genoeg was om mijn liefde voor het boek te laten zien :).

Het verhaal gaat over twee lovers die de ziekte kanker hebben. Maar zoals veel 'cancerstories' gaat het verhaal niet om de kanker, maar om de liefde tussen Hazel en Augustus.
Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel had never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel's story is about to be completely rewritten. 

Dit boek liet me echt lachen, huilen en nadenken over het leven. Het heeft me geleerd om mensen met een ziekte niet te bestempelen met ´de persoon met ziekte x´ of wat dan ook, maar de persoon te zien zoals hij/zij is naast de ziekte. Ik was vaak snel met beoordelen en dat doe ik nu niet meer zo snel. Zoals John Green laatst zei:

The lives of people living with illnesses or disabilities are just as interesting and complicted and beautiful as any other life.

De verhaallijn is erg leuk opgezet en heeft soms verrassende wendingen die ik niet aan zag komen. Het feit dat ze naar Amsterdam gaan is voor mij ook wel een speciale factor. Het is een groot internationaal boek en toch speelt een belangrijk deel zich af in een stad die voor mij erg bekend is.
Naast de verhaallijn is natuurlijk John Green's  humor heerlijk aanwezig! Ik houd zo ontzettend veel van zijn schrijfstijl! De beeldspraak die Green gebruikt zet je aan het denken.
Daarnaast is Hazel een persoon geworden waar ik veel om geef en waarin ik mezelf soms wel herken. Het verhaal heeft me ook lang nadat ik het uit had gelezen bezig gehouden.

The Fault in Our Stars betekend heel veel voor me. (Ik heb zelfs mijn vriend meegesleurd naar de bioscoop om de film met mij voor de tweede keer te kijken, sorry! ) Het is lastig uit te leggen, maar alles heeft zo veel betekenissen en het boek geeft zulke mooie lessen over het leven. Het zet je met beide benen op de grond en de lessen kun je op alles toepassen.

Ik geef dit boek 5/5 sterren. Het is het dubbel en dwars je tijd waard om dit te lezen, want je krijgt er zo veel voor terug!

Read more,
MyPerfectBooklife <3

Posted by Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten