woensdag 29 april 2015

Recensie: De prins en de Lijfwacht - Kiera Cass

Hi bookfans ;]

Laats had ik even zin in een tussendoortje, dus ik pakte het boekje erbij van de Prins en de Lijfwacht. Het is niet zo'n dik boekje, maar ik verwachtte toch een heerlijke aanvulling op de Selectie serie.

Waar gaat de Prins en de Lijfwacht over?
In De selectie moest America Singer haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten om een felle strijd aan te gaan voor een kroon die ze niet wil. Maar ook prins Maxon had een andere liefde voordat de Selectie begon. Het verhaal van De prins opent de week voor de Selectie begint en volgt Maxon tot aan de eerste dag van de competitie.
Aspen Leger, opgevoed in een van de laagste kastes, heeft nooit durven dromen dat hij ooit in het paleis zou wonen als lid van de koninklijke wacht. Nu is hij daar en komt hij zijn vroegere liefde America tegen die deelneemt aan de Selectie. Het verhaal van De lijfwacht geeft lezers een kijkje in het leven van Aspen binnen de paleismuren en de waarheid over de wereld van de koninklijke lijfwacht die America nooit zal weten.

DE PRINS

Ik begon met lezen in 'De Prins' en ik moet zeggen dat het me een beetje tegenviel. Ik had het gevoel dat ik niks nieuws las. En dat vind ik jammer. Het was een beetje de Selectie, maar dan uit de ogen van Maxon. In principe vind ik dat niet super erg, omdat het uit zijn ogen ook leuk is om te lezen, maar toch vond ik het minder. Kiera's schrijfstijl blijft heerlijk, maar het verhaal pakte mij niet echt.

DE LIJFWACHT

Dit verhaal vond ik leuker. Je kreeg meer informatie over Aspen, die ik zelf erg leuk vond. Bij dit verhaal had ik het gevoel alsof het echt iets toevoegde aan de trilogie en dit verhaal heb ik met meer plezier gelezen. Zo kreeg je meer inzicht in hoe het er bij de dienstmeisjes van America aan toe ging en Aspen's diensten. Het was wel even lastig om te bedenken waar in de Selectie serie deze novella start, maar het is wel een leuk verhaal.

BONUSMATERIAAL

Er zit nog een stukje bonusmateriaal bij met onder andere een interview met de schrijfster en de stambomen van Maxon, Aspen en America. Ik vind dat erg leuk om te lezen, het voegt echt iets toe aan het boekje.

DE BUNDEL

Mijn totaal oordeel over de bundel 'De Prins en De Lijfwacht' is dat het wel een aardig boekje is, maar ik ben er niet zo ontzettend over te spreken. *Don't hate <3* Ik vind het leuk om te lezen, maar het is geen grote toevoeging aan de serie. Er zitten leuke extra's bij, maar voor €12,95 vind ik het boekje niet helemaal voldoen. De Lijfwacht heb ik wel van genoten! Ik geef het boek 3.5/5 sterren

Read more,