maandag 20 april 2015

Recensie: Bezwering - Kelley Armstrong

Recensie: Bezwering - Kelley Armstrong

Helloootjes ;)

Ik heb sinds een hele lange tijd weer eens iets van de bibliotheek geleend. Het is het omnibus boek van de Darkest Power trilogie, met daarin Bezwering, Ontwaken en Afrekening. Ik wilde de serie al een flinke tijd lezen, maar ik was bang dat als ik de hele serie zou aanschaffen en ik deel 1 niet leuk zou vinden, ik de hele serie dus voor niks gekocht zou hebben. Daarom heb ik maar even dit boek bij de bieb geleend en deel 1 (Bezwering) gelezen. Ik vond het leuk en heb gelijk mijn eigen exemplaar van de omnibus aangeschaft :) Maar hóe leuk vond ik het eerste deel?

Waar gaat Bezwering over?
Het enige wat Chloe Saunders wil is een normaal leven met haar vrienden. De spoken die ze opeens overal ziet, gooien echter roet in het eten. Wanneer ze op school een paniekaanval krijgt, belandt ze in een instituut voor kinderen met gedragsproblemen, Lyle House. De diagnose is schizofrenie. Volkomen overweldigd gaat Chloe akkoord met behandeling.

In eerste instantie lijkt er niets vreemds te zijn aan Lyle House, maar als ze de andere inwoners wat beter leert kennen – de charmante Simon en zijn duistere, zwijgzame broer Derek, de verwende Tori, en Rae, die 'iets heeft met vuur' – slaat bij Chloe de twijfel toe.

Geen van hen heeft doorsnee gedragsproblemen. En algauw blijkt Lyle House zeker geen doorsnee instituut…

Toen ik begon in het boek vond ik het gelijk leuk, maar na een paar hoofdstukken was ik even in twijfel of ik het boek wel écht leuk vond. Het trok mij niet echt meer en ik vroeg me af waar het heen ging. Dit duurde echter maar een paar hoofdstukken, want niet lang daarna was het verhaal weer back to being good. Ik genoot volop van het eerste deel. Het is een heerlijk fantasyboek, vol met magie en met een gruwelijk randje.

Het verhaal wordt eigenlijk naar het eind toe steeds beter. Ik kon het boek steeds minder wegleggen en was steeds nieuwsgierig hoe het verder ging. Dit is zo'n boek wat je op de meest rare plekken gaat lezen, omdat je verder moet. Het is heel spannend en mysterieus geschreven. Eigenlijk kom je in dit eerste deel nog niet zoveel te weten, maar het is niet storend, omdat er een aantal dingen al worden onthuld. Het is af en toe een beetje verwarrend, maar nog wel gewoon prima te volgen. Het boek is spannend opgebouwd en erg origineel. Ik ben fan van de serie! :)

Zoals ik dus zei heb ik zelf de omnibus nu aangeschaft en ben ik lekker door aan het lezen in deel 2, Ontwaken, van deze serie. Ik ben benieuwd wat dit deel mij gaat brengen en of ik wederom zo positief ben :) Dit eerste deel geef ik in ieder geval 4,5/5 sterren ! Geef mij maar meer.

1. Klinkt goed, iemand had laatst deze serie ook aan mij aanbevolen. Gelukkig heb ik de boeken al in mijn boekenkast, dus snel maar een keertje gaan lezen!