zaterdag 7 maart 2015

SSS: Top 6 boeken vertaald naar films

SSS: Top 6 boeken vertaald naar films


Deze week in de Super Six Sateruday, mijn top 6 boeken die vertaald zijn naar een film! Het was lastig om te kiezen, maar hier zijn ze:

1. Harry Potter series
 Hoe kan het ook anders, dit is mijn absolute topper. Van kinds af aan heb ik de verhalen van 'the boy who lived' gehoord en de films zijn net zo gaaf als de boeken! 

2. The Fault in Our Stars
 John Green.. wat doe je me aan?! Zo'n mooi boek, maar na het kijken van die film zit ik eerst drie dagen in een hoekje stilletjes te snikken. Desondanks; Z'ON GOEDE FILM!

3. Twilight series
 Deze boeken en films krijgen toch niet altijd positieve aandacht, maar voor mij hoort het absoluut thuis in mijn top 6 boeken die verfilmd zijn. Ik was een tijdje even vergeten hoe leuk het verhaal is, maar na een marathon van 12 uur heb ik alle films weer gezien en de nummer drie in deze lijst is zeker verdiend!

4. Lord of the Rings series (+ The Hobbit series)
 Wat een klassiekers! Ja, ook deze hoort thuis in mijn rijtje. Ik heb genoten van de boeken, en de films... man o man wat een verfilmingen! 

5. Into the Wild
 Laatst nog een recensie over geschreven (die je hier kunt lezen), en de film is net zo mooi, inspirerend en pakkend als het boek!

6. Perks of being a Wallflower
 Heel aangrijpend verhaal en het boek is ook hartstikke leuk, maar de film heeft toch twee plusjes: Emma Watson en Logan Lerman (*internal screaming of excitement*).

Volgende week weer een SSS! Welke top 6 zouden jullie graag willen zien?

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Maaike


Geen opmerkingen:

Een reactie posten