zaterdag 28 maart 2015

SSS: Super 6 slechteriken

SSS: Super 6 slechteriken 

Het is weer tijd voor de Super Six Saturday! Vandaag: 6 Slechteriken die mijn bloed deden koken tijdens het lezen. 





1. Dorothea Omber
Nee niet Voldemort, maar Omber uit Harry Potter deed het stoom vaak uit mijn oren komen. Ze is de verschrikkelijkste persoon waar ik ooit over heb gelezen. Vooral dat achterbakse en misleidende van haar, aarghh. Ik ga maar snel door naar nummer twee, want voor je het weet moet ik weer even buiten staan afkoelen.






2. President Snow
Biiiiiig bad guy uit The Hunger Games. Ook hij is van de 'mind games' en mensen manipuleren om zijn controle over de mensen in zijn land uit te oefenen. Hij heeft zoveel macht dat hij met alles weg kan komen en alles kan maken en dit vervolgens dan ook doet! Ziekelijk ventje met zijn witte rozen







3. Eric
Tijdens het lezen van Divergent had ik toch wel echt een grote hekel aan Eric. Hij was zo streng, koud en meedogenloos. Als je net nieuw in een faction bent en dan ook nog met zo'n kerel te maken bent, geen pretje..








4. De Witte Heks
De Witte Heks van De leeuw, de heks en de kleerkast. Zij kan zo lekker mensen manipuleren en een moord begaan is voor haar ook geen probleem. Haar zou ik dus écht niet tegen willen komen want dan weet ik dat ik heel snel in een stenen beeld zal veranderen..







5. Sauron
Deze mag hier niet ontbreken; het altijd wakende oog van Sauron uit Lord of the Rings.
 "The Eye was rimmed with fire, but was itself glazed, yellow as a cat's, watchful and intent, and the black slit of its pupil opened on a pit, a window into nothing." 
 Als je dat leest, krijg ik de kriebels al!



6. Koning Clarkson
Als je De Selectie hebt gelezen, zijn jullie het vast allemaal met mij eens. Ik wil niets verklappen, maar de manier waarop hij zijn macht misbruikt is ziekelijk. Hij zit helemaal vast in zijn eigen denkwereld waar controle en macht de hoofdrol spelen. Zo ook de controle over zijn zoon...
( De foto links is hoe ik me tijdens het lezen me altijd voorstelde hoe hij er uit ziet)

Het valt mij op hoe al de bad guys die in mijn lijstje staan 'manipuleren' als eigenschap hebben. Dat vind ik persoonlijk ook de slechtste eigenschap die iemand kan hebben.. Tot volgende week!

Read more,
MyPerfectBooklife <3

Posted by Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen