vrijdag 13 maart 2015

Recensie: Younger - Pamela Redmond Satran


Recensie: Younger - Pamela Redmond Satran

Hii iedereen,

Op een aantal boekenblogs las ik recensies of zag ik foto's van Younger. Dat boek leek mij ook ontzettend leuk. Karakter Uitgevers was zo lief om mij een recensie exemplaar toe te sturen om voor hen te lezen! 



Waar gaat Younger over?

Wat zou je doen als je de kans zou krijgen je leven over te doen?

Zelfs met haar grijzende haar en haar slonzige New Jersey-huisvrouwstijl ziet Alice er jonger uit da z daadwerkelijk is. Nu haar man haar verlaten heeft voor het snoepje van de week en haar dochter s age loopt in Afrika, is Alice zoekende naar een nieuwe invulling van haar bestaan.

Gewillig ondergaat ze de metamorfose die haar beste vriendin Maggie haar op oudjaarsavond opdringt. Dankzij de wonderen van haarverf en een hippe skinnyjeans kan Alice ineens door voor een hippe twintiger, zoals een flirt in een bar in Manhattan bevestigt. Als de klok twaalf uur slaat, begint Alice aan het nieuwe jaar in de armen van een jongeman die nog in de luiers lag toen zij op de middelbare school haar eerste voorzichtige kus kreeg....

Het leugentje over haar leeftijd zet Alice aan het denken. Onverwacht krijgt ze een tweede kans in haar leven: ze hóéft immers niet haar echte leeftijd te vertellen. Dus neemt ze haar droombaan aan, verhuist naar de hippe loft van Maggie en geniet van het leven, met Josh - de nieuwjaars-flirt - als heerlijke bonus.

Josh valt hals-over-kop voor Alice. Hij denkt dat ze ongeveer negenentwintig is, en voor het eerst sinds Alice daadwerkelijk negenentwintig was, heeft ze het gevoel dat de wereld aan haar voeten ligt en de kansen voor het oprapen liggen. Of toch niet?

De achterflap bestaat uit behoorlijk wat tekst, maar het verklapt nog geen scheet van wat er allemaal in dit boek gebeurt! Ik was eerlijkgezegd wel een beetje klaar met chicklits, nadat ik er een aantal las die mij flink tegenvielen, maar ik wilde deze toch nog een kans geven. En met succes! Ik vond dit boek weer een heerlijke chicklit. Sinds een lange tijd heb ik weer genoten. Het boek heeft het allemaal: flirts, hilarische missers, leugens, liefde, humor en drama. Ik vond het een erg leuk boek en ik snap best dat hier een TV-serie van wordt gemaakt!
Het begin vind ik pakkend. Je moet wel even in het verhaal komen nog en de personages leren kennen, maar de schrijfstijl is erg pakkend al gelijk. Als je eenmaal verderleest stapelen eigenlijk de geniale momenten elkaar op. Het boek heeft er genoeg. En het is eigenlijk als lezer precies wat je wilt: Een heerlijk wegleesboek met grappige momenten, een vleugje drama en een happy end. 

Ik ben door het boek heen gevlogen. Toch vond ik wel dat het boek ietwat diepgang miste. Het was allemaal geloofwaardig en grappig, maar soms ook net even te oppervlakkig. In principe voor een luchtige chicklit hoeft het ook geen enorme diepgang te hebben, maar ik had het bij dit boek toch juist graag gehad. 

Wat ik wel weer heel leuk vind aan dit boek, is dat er meerdere dingen spelen. Het is niet alleen Alice die jonger probeert te zijn, het is ook haar beste vriendin Maggie met de struggle om een baby te krijgen en Alice' dochter Diana die zo ver weg van haar moeder is en steeds maar wegblijft, omdat ze denkt dat haar moeder niet wil dat ze naar huis komt. Maar ja, wil Alice wel dat haar dochter naar huis komt nu ze een jong broekje als flirt heeft en de wereld pas echt begint te ontdekken?

Ik geef het boek 4/5 sterren omdat het gewoon een heerlijk boek is wat je zeker moet lezen als je wilt lachen en ontspannen!

Ik dank Karakter Uitgevers hartelijk voor het recensie-exemplaar!

Titel | Younger
Oorspronkelijke titel | Younger
Auteur | Pamela Redmond Satran
ISBN | 978 90 452 0480 2
Uitgeverij | Karakter Uitgevers
Paperback, 256 pagina's

Koop het boek HIER! :)

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen