zondag 1 maart 2015

Recensie: Vlammen - Suzanne Collins


Recensie: Vlammen - Suzanne Collins

Héee.

Het is een maandje terug dat ik de recensie van De Hongerspelen online zette, het eerste deel van de Hunger Games trilogie van Suzanne Collins. Vandaag heb ik deel 2 voor jullie in petto: Vlammen/Cathing Fire!

Ik blijf die neon covers awesome vinden :D
Waarover gaat Vlammen?

Katniss Everdeen heeft meer geluk gehad dan ze ooit had durven dromen. Samen met Peeta Mellark heeft ze de roemruchte Hongerspelen gewonnen, ook al schrijven de regels voor dat er maar ייn winnaar levend uit de arena komt. Sinds hun terugkeer naar District 12 wordt er gefluisterd over een opstand tegen het Capitool en door haar heldenrol in de arena is Katniss onbedoeld het boegbeeld van deze naderende revolutie geworden. Als president Snow haar persoonlijk verantwoordelijk stelt voor het temperen van de onrust, raakt Katniss verstrikt in een angstaanjagend politiek web.

Om iedereen van wie ze houdt te beschermen, moet ze de wereld ervan overtuigen dat haar gedeelde overwinning geen daad van rebellie maar de ware liefde voor Peeta was. Maar Katniss beseft niet alleen dat haar hart eigenlijk aan iemand anders toebehoort, ze begint ook te twijfelen of ze het vuur van de revolutie eigenlijk wel wil doven...

Ik las gelukkig eerst het boek voor ik de film zag en ik moet zeggen dat de film eigenlijk mooi bij het boek blijft. Ik vind het boek uiteraard wel beter :)

Katniss en Peeta hebben de Hongerspelen gewonnen, maar het is nog niet voorbij. Ze moeten hun victory tour doen. Ze vinden het vreselijk, maar om te overleven moeten ze wel. Bij de nieuwe selecties van tributes voor de Hongerspelen, komt er ineens een vreemde wending. De deelnemers die gekozen worden, worden getrokken uit eerdere winnaars van de Hongerspelen. Dit betekent dat Katniss sowieso opnieuw de arena in moet, en dat zij wordt bijgestaan door Peeta of Haymitch. Katniss wil Peeta sparen, maar Haymitch en Peeta maken een afspraak: wordt Haymitch getrokken, dan gaat Peeta zich aanmelden als vrijwilliger en visa versa. Dat maakt het ook spannend: wie gaat er met Katniss mee? Ik vind deze wending van de 75th Hunger Games (Quarter Quell) wel vet. Opnieuw de arena in. Ik was alleen bang dat ze de proeven die de tributanten toen moesten doorstaan, nu niet meer zo origineel of aangrijpend konden maken...

Maar jawel hoor! Weer nieuwe gebeurtenissen in de arena en wederom vind ik het weer goed bedacht. Van giftige mist tot wilde apen, het heeft weer totaal andere obstakels. Ik vind het einde van het boek echt rete spannend. Ik wil graag weten hoe ze de serie laat aflopen ;) Sommige mensen vonden het stom dat ze wéér de arena in moesten, maar ik vind het juist vet. De tegenstanders die ze nu tegenkomen zijn natuurlijk veel sterker dan voorheen, omdat het allemaal oud-kampioenen zijn.

In vergelijking met het vorige boek vond ik het ietsje minder, maar nog steeds hartstikke gaaf! Vandaar dat ik het boek 4,5/5 sterren geef. 

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen