woensdag 11 maart 2015

Recensie: Nouveau Riche - Esther Verhoef


Recensie: Nouveau Riche - Esther Verhoef

Bonjour!

Een Franse titel, een Franse begroeting :)

Ik heb voor het eerst in mijn leven een luisterboek geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik het best een uitvinding vind, zeker 's avonds als mijn ogen niet meer open willen blijven, maar mijn hoofd nog verhalen wil opzuigen. Was dit luisterboek alleen wel leuk? Of dat niet..?



Waar gaat Nouveau Riche over?

Ellen en Jeroen hebben Nederland achter zich gelaten en zijn in een prachtig huis aan de kust van Zuid-Frankrijk gaan wonen. Als tijdens een zinderende zomer vrienden uit Nederland op bezoek komen, blijken nog niet alle rekeningen vereffend te zijn.

Ik hoor altijd hele positieve verhalen over Esther Verhoef. Vandaar dat ik ook erg nieuwsgierig was naar haar boeken. Nu moet ik zeggen dat dit een novella is, en niet een echt boek, maar toch viel mijn nieuwsgierigheid naar haar andere boeken wel weg door dit boek. Het verhaal is opzich wel leuk, maar ik vind het te uitgekauwd soms. Het feit dat er iets wordt verzwegen en er iets gaande is, dat voel je wel en dat is weer heel goed, maar de uiteindelijke ontknoping vind ik weer erg tegenvallen. Of nou ja, er zijn twee soorten ontkopingen: de echte ontknoping van het probleem en een ontknoping van een klein geheimpje. De echte ontknoping vond ik slecht uitgewerkt en pakte mij niet zo. De kleine ontknoping van het kleine geheimpje (snappen jullie het nog?) was weliswaar maar één zin, maar dat vond ik nog pakkender.

Kortom eigenlijk weet ik niet zoveel te zeggen over het boek. Ik vond de persoon die het verhaal voorlas een fijne stem hebben en ik vond het boek prima te doen voor even tussendoor, maar ik zou er nooit echt voor gaan zitten of hem opnieuw luisteren, daar valt hij me teveel voor tegen.
Ik geef het boek 3/5 sterren, door het flutte einde en de uitgekauwde scènes, maar ook door de enkele pakkende zinnen en dat kleine geheim ontknopinkje :p Ik denk niet dat ik (zeer) binnenkort meer van Esther zal lezen. Voorlopig is mijn beeld even veranderd door dit boek.

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten