maandag 23 maart 2015

Recensie: Het verhaal van Four - Veronica Roth


Recensie: Het verhaal van Four - Veronica Roth

Hi!

Ik las vorige week in een hups dit boek uit. Ik trok het lootje uit mijn TBR-pot en ik had er gelijk zin in: even terug in de Divergent sfeer! :D


Waar gaat het verhaal van Four over?

Het verhaal van Four geeft een kijk in het leven van Four (Tobias) uit de Divergent-serie. Veronica Roth onthult hierin nieuwe feiten en fascinerende details over deze hoofdrolspeler. Zijn verleden, zijn eigen inwijding en zijn gedachten over de nieuwe Onverschrokkene Tris Prior komen aan het licht in dit prachtig uitgegeven collector"s item.

Het is een samengesteld boek bestaande uit de 4 novelle's: De Overstapper, De Aspirant, De zoon en De Verrader.

Het is even inkomen. Niet zozeer omdat het vanuit Four's perspectief is, maar gewoon omdat het allemaal vrij snel begint en verloopt. Je moet even goed opletten om te volgen wat er gebeurt. Als je er eenmaal inzit, is het wel echt leuk om te lezen.

Ik vond het ontzettend leuk om te lezen over alle personages die je kent uit de Divergent-serie zelf en hoe deze personages vanuit Four werden gezien. Zo ken je vaag wel dingen uit de Divergent-serie over personen die bij Four in de inwijding zaten, maar nu kan je daadwerkelijk over die inwijding lezen! Je leest ook over hoe Eric was tijdens de inwijding en hoe een beetje die spanning tussen hen is ontstaan. Ook lees je wat Tobias' vader Marcus allemaal deed bij zijn zoon, waardoor Tobias zijn vader haat.

Ook lees je (ook al wist je het al) over waarom Tobias Four wordt genoemd en wie die naam heeft bedacht. En je leest over de eerste keer dat Tobias Tris ontmoet: de eerste springer. En over Tobias' angsten en hoe sommige zijn ontstaan.

Ik vind het echt een heel leuk boek die weer wat extra's geeft aan het hele Divergent verhaal. Het is erg vermakelijk en ik vind het jammer dat het zo'n dun boek is, van mij had er meer mogen zijn! Al moet ik wel zeggen dat sommige stukken mij iets minder boeiden, omdat ze voor mij niet zoveel toevoegden, maar het boek over-all is voor mij erg geslaagd!

Ik geef het boek 4/5 sterren.

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen