zondag 22 maart 2015

Liebster Award!


Liebster Award!

Een flinke tijd terug (lees: 10 maart), werd ik door Joost getagd voor de Liebster Award. Zo krijgen lezers de mogelijkheid (en bloggers trouwens ook) om nog niet echt ontdekte blogjes te ontdekken :)
Met behulp van 11 vragen leer je dan die blogger een beetje kennen. 


Laten we beginnen met mijn 11, door Joost opgestelde, vragen!

1. Welke prestatie zou jij binnen tien jaar willen behalen?

Oei. Gelijk een lastige, want ik wil natuurlijk van alles. Een diploma, een huis, een kind... Maar wat wil ik het liefst? Dan ga ik toch eerst voor een vaste baan als pedagoog bij een instituut voor autistische kinderen. Lijkt me zo ontzettend leuk om met dat soort kinderen te werken! Ik doe nu Pedagogische Wetenschappen, en ik moet na dit jaar nog 4 jaar. Het is echt de leukste opleiding die ik kan voorstellen. En tja, als je een vaste baan hebt, kun je van daaruit werken naar je eigen huis, eigen auto etc.. :)

2. Wat was het leukste wat je in je kinderjaren hebt gedaan?

Ik denk naar het Land van Ooit toe. Dat vond ik zo gaaf toen! Inmiddels is het al jaren failliet. Maar zij hadden het motto 'Kinderen zijn de baas'. Ik heb me die dag mijn ouders toch flink gecommandeerd. 'S avonds was ik ziek van de afgedwongen snoepjes, dat was iets minder.

3. Wat zou je doen als je de tijd stil kon zetten en hierdoor enorm veel vrije tijd hebt?

Het meest voor de hand liggende is zeggen dat ik dan ga lezen! Maar als ik nu kon kiezen wat ik zou doen, zou ik de tijd stil zetten om meer te kunnen leren. Volgende week beginnen mijn tentamens en extra tijd zou heerlijk zijn! (Boring, I know).

4. Hoe ziet jouw ideale diner eruit?

Ik ben wat dat betreft echt een kleffe romanticus. Ik zou helemaal volschieten als het een diner was met kaarsjes en allerlei gangen en romantische muziek erachter... Ja, een beetje zo'n filmmoment, maar dan echt :)

5. Als jij een magisch wezen zou kunnen zijn, wat zou je dan worden?

Een fee. Geen twijfel mogelijk. Ik wil vliegen en magische krachten hebben. Vroeger geloofde ik altijd dat ik stiekem echt een fee was, maar dat mijn krachten gewoon nog niet sterk genoeg waren om tot uiting te komen. Inmiddels denk ik dat niet meer .... denk ik. ;)

6. Welke mensen die je al kende voor het bloggen lezen jouw blog vaak?

Dat zijn dan voornamelijk kindertjes van mijn middelbare school of de universiteit. Of friends buiten school om. Juist door het bloggen leer je zoveel nieuwe mensen kennen en die zijn mij echt net zoveel waard.

7. Voor welk vak haalde jij vroeger op de basisschool enorm hoge cijfers en ben je nog steeds goed in?

Wij haalden op de basisschool niet echt cijfers, maar 'ruimvoldoende' en 'matig' enzo. Ik was erg goed in geschiedenis en Engels. Geschiedenis is op de middelbare school echter een van mijn lastigste vakken geworden, omdat ik een ramp ben in verbanden leggen. Engels bleef ik erg goed in, net als Frans, Nederland en Spaans. Ik ben gewoon een talen meisje. Onee, wacht. Duits heeft me geen goed gedaan...

8. Welke eigenschap heb jij niet, maar zou je eigenlijk wel willen bezitten?

Assertiviteit. Ja, ja gelijk even flink ding erin gooien. Ik ben een ontzettende twijfelkont en vaak onzeker over dingen die ik doe en zeg. Voor mijzelf opkomen doe ik wel, maar vaak kom ik achteraf pas met dingen waarvan ik denk: ah dat had ik moeten zeggen... Als ik wat assertiever ben durf ik wat harder te zijn, zelfverzekerder en besluitvaardiger. 

9. Wat was de laatste keer dat je ontzettend hebt lopen fangirlen?

Oef. Ik ben niet echt iemand die helemaal gek gaat van een bepaalde band/auteur/... noem maar op. Maar ik moet zeggen dat ik met Kiera Cass op het Best of YA Event me wel even wild voelde. Voor de rest heb ik meer kleine momentjes dat ik even bepaalde boeken aai, of ga springen dat een bepaalde auteur gaat signeren of dat er een event aan komt, maar daar blijft het vaak bij.

10. Je krijgt de kans om een fictief personage uit een boek/serie te halen, maar je moet wel een bestaand persoon in het boek/de serie stoppen die je goed kent. Wie zou je uit een serie/boek halen en wie zou je erin stoppen?

Oh wauw ehm. Wie zou ik bij me willen hebben? Hm.. Dit vind ik echt een hele lastige. Nou ja, ik zou opzich er niks op tegen hebben als Ash van de Iron Fey serie even uit zijn serie stapt en mijn lijfwacht wordt.. :) Dan kan Meghan lekker met Puck en is dat probleem opgelost. Ik zou alleen niet weten wie ik dan erin terug zou sturen. Het zou waarschijnlijk iemand zijn die ik niet zo aardig vind, maar ken ik die persoon wel goed, zoals de voorwaarde is? Hmm.. Erg lastig. Ik denk dat ik zou rondvragen wie er graag naar een Fantasy wereld wil, en die pleur ik in het boek. Welkom Ash :d!

11. Je krijgt de kans om een feest te organiseren waarbij je vijf gasten mag uitnodigen. Ze mogen dood/levend/bestaand/fictief zijn, alle opties staan open!

Nou sowieso Maaike, mijn blog en beste vriendinnetje. Dan zou ik vervolgens natuurlijk personages uitnodigen. Sowieso komt Ash, zoals hierboven ook al genoemd. Kunnen we ergens naar kijken :). Ook zou ik Jacinda vragen (Firelight serie). Het lijkt me gaaf om te zien hoe zij in een draki heen en weer transformeert. Ook zou ik Alina vragen (Grisha serie), om de hele avond van licht te voorzien zodat we lang door kunnen feesten! En tenslotte zou ik Liv Silber vragen (Silber serie), zodat ze mij kan leren om 's nachts mensen te bezoeken in mijn dromen. :)

Bedankt Joost voor de vragen! :) Er zaten een aantal bij waar ik echt even moest nadenken, haha. 

Ik moet nu natuurlijk zelf ook 11 bloggers taggen en vragen verzinnen. 
Alleen heb ik geen idee welke bloggers er nog niet zijn geweest :O
Ik heb al zoveel Liebster Awards zien langsvliegen met zoveel tags, dat ik het even kwijt ben.
I know, beetje gemakkelijk dit. Maar als je nog niet bent getagd, mag je altijd deze vragen overnemen (eerst even toestemming vragen aan Joost :p), en die voor jezelf beantwoorden. Ook mag je natuurlijk altijd in de reacties je blog promoten ;)

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

2 opmerkingen:

  1. Alina mag ook wel op mijn diner komen :) Leuke antwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa maar jij hebt daar vast andere redenen voor ;P

      Verwijderen