dinsdag 31 maart 2015

Bookhaul maart - Maaike's boeken

Bookhaul maart - Maaike's boeken

Ook ik heb deze maand heel wat nieuwe boeken bij elkaar gesprokkeld. Op de valreep heb ik op de laatste dag van maart (vandaag dus) nog twee nieuwe boeken gekocht; alle twee boeken van Britse Youtubers.. Laten we eens kijken wat ik deze maand binnen heb gesleept.


Het zijn er niet zoveel als bij Monica (opschepper), maar dit zijn er weer aardig wat. Ik heb me de afgelopen maanden gedeisd gehouden wat betreft het kopen van nieuwe boeken, maar zoals jullie zien is mijn innerlijke boek shopaholic het weer een beetje aan het overnemen.

The boy in the striped pyjamas - John Boyne
Ik heb de verfilming hiervan gezien en die heeft me wekenlang bezig gehouden. Heel indrukwekkend verhaal dat zich afspeelt in de tweede wereldoorlog vanuit een heel nieuw en fris perspectief. Nu was ik toch wel benieuwd naar hoe het boek geschreven is!

The PointlessBook 2 - Alfie Deyes
Ik ben een echte Youtube-fanaat en het leek mij hartstikke leuk om het nieuwe boek van Alfie (pointlessblog op Youtube) te hebben. Het is een soort 'Wreck this journal' maar naar mijn mening iets leuker omdat er tenminste geen opdrachten in staan als "breek de rug van dit boek" (snik!). 

All the bright places - Jennifer Niven
Dit boek heb ik gekocht bij het YA boekenweekevent! De flaptekst sprak me erg aan en ik wilde eens spontaan een boek kopen die ik nog niet kende. Missie geslaagd zou ik zeggen..

Hollow City; The second novel of Miss Peregrine's peculiar children - Ransom Riggs
Dit is het tweede deel van Miss Peregrine's home for peculiar children en daarmee is de serie compleet. In september komt het derde boek uit, dus tegen die tijd kun het derde deel waarschijnlijk ook in mijn bookhaul terug vinden. 

De test - Joelle Charbonneau
Gekregen in de goodiebag bij het YA boekenweekevent. Super, super blij mee want dit boek wilde ik héél graag lezen, maar ik had het lef niet om hem aan te schaffen. 

Love, Tanya - Tanya Burr
Wederom een boek van een Youtuber. Ze heeft erg leuke video's waar ik, als meisje, veel nuttige en leuke tips uit kan halen. Dit komt eigenlijk ook in haar boek terug. Het gaat over lifestyle, mode, recepten, liefde, je kunt het zo gek nog niet bedenken of ze heeft er over geschreven. Handig vind ik vooral haar top 10 aan het eind van elk hoofdstuk, waarin bijvoorbeeld haar top 10 beautyproducten staan of top 10 kledingstukken. 

psst, hier is een kleine sneakpeak uit het boek:


Ik kan wel weer even vooruit! Ik hoop dat ik me komende maand weer een beetje in kan houden ;) 


 Read more,
MyPerfectBooklife <3

Posted by Maaike

2 opmerkingen:

  1. Hollow City vond ik heel leuk en ben benieuwd wat je vindt van het boek van Jennifer Niven, daar hoor ik tot nu toe hele goede verhalen over :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeeh klinkt goed! Ik ga er binnenkort snel in beginnen!

      Verwijderen