donderdag 26 februari 2015

Recensie: Volmaakt Monster - Tom Thys


Recensie: Volmaakt Monster - Tom Thys

Hoooi!

Ik kreeg een tijdje geleden Volmaakt Monster op de mat. Ik werk met een TBR pot, en ik ben afhankelijk van de pot wanneer ik welk boek lees. Toen ik Volmaakt Monster trok, kon ik er in beginnen!


Ik vind de cover erg apart. Het geeft niet echt een indicatie van een gruwelboek, maar ik vind het wel een mooie cover. Sowieso ben ik gek op blauw haha. De achterkant geeft natuurlijk wel een spooky sfeer aan...

Want waar gaat het boek over?

Stel je een wereld zonder regenbogen voor, een lege doos die voller is dan ze op het eerste gezicht lijkt, een mysterieuze zwarte steen op de zuidpool, een wonderlijke kermisattractie in het oude Canterbury en een meisje dat noodgedwongen door het leven gaat als menselijke vergeetput. 

Ik was wel even toe aan een griezelboek, dus toen ik het lootje uit mijn TBR pot trok, begon ik er met plezier in. Natuurlijk was mijn plezier gelijk weg, niet omdat het geen goed boek is, maar juist omdat het zo griezelig is. Er is geen ruimte voor vrolijkheid in dit griezelboek (zoals ook uit de achterflap is op te maken). Het zijn 19 losse griezelverhalen in één boek gebundeld. Ik hou normaal helemaal niet van korte verhalen, geef mij maar gewoon een compleet boek, maar hiervoor maak ik een uitzondering. De verhalen zijn precies de goede lengte en zijn stuk voor stuk griezelig, ik heb ervan genoten. 

Ik vond niet per se één verhaal eruit springen, ze waren allemaal erg leuk. Ik vond het leuk om te lezen over Agnes die een volmaakt monster werd en over het schip in de 16e eeuw en... en.. :) De titels van de verhalen doen je al huiveren...

Er waren momenten dat ik het boek even weg moest leggen. Ik lees voornamelijk voor het slapengaan, maar sommige verhalen waren zo gruwelijk (goed), dat ik even afstand moest doen om nog wel een oog dicht te kunnen doen. De verhalen zijn afgeronde verhalen, maar toch lijken de verhalen op de een of andere manier toch enkele dingen gemeen te hebben. De verhalen zijn ook niet allemaal even lang, dus als je niet heel veel tijd meer hebt, kan je er ook voor kiezen om even een wat korter verhaal eerst te lezen: ideaal!

De grimmige sfeer en de volmaakte monsters, maken van dit boek een gruwelijke sensatie. Ik raad het aan als je houdt van griezelverhalen. Zelfs als je niet houdt van verhalenbundels, zou ik het toch een poging geven ;) Natuurlijk zal het ene verhaal je meer aanspreken dan het andere, maar er waren voor mij geen verhalen bij die je het gevoel gaven dat je het lezen van het boek niet meer wilde voortzetten. 

Ik geef het boek 4/5 sterren. Durf jij nog te lezen?

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten