maandag 16 februari 2015

Recensie: Vakantiekriebels - Liz Elwes


Recensie: Vakantiekriebels - Liz Elwes

Hooii!

Ik las een aantal dagen terug Samensmelting uit, en ik was zo uit mijn doen dat ik even een jeugdboek tussendoor moest lezen..

Het werd Vakantiekriebels van Liz Elwes die ik via Marktplaats voor een paar knaken kocht. Heerlijk.

Vakantiekriebels cover

Waar gaat het boek over?
Fijn kamperen in Frankrijk Amy vind het maar suf. Haar beste vriendin gaat lekker naar de Malediven, dat is tenminste een spannende vakantiebestemming. Maar... bij aankomst op de camping ziet Amy meteen een hele leuke jongen en ze krijgt spontaan de kriebels in haar buik. Tijd om met hem te praten, krijgt ze jammer genoeg niet. Dan moet Amy zich tegen haar zin aanmelden bij Teen Camp. Tijdens de introductie maken ze een fietstocht en komen ze langs paardenstallen. Amy ze krijgt een paniekaanval, als een rijongeluk van en tijdje terug weer naar boven komt. Na dit voorval durft Amy de groep echt niet meer onder ogen te komen en daarom gaat ze maar met haar broertje naar het zwembad. Ineens voelt ze daar de ogen van die ontzettend leuke jongen op zich gericht. Wordt het dan misschien toch nog een fijne vakantie?

Ik vond het voor een jeugdboek erg geslaagd. Het begin is gelijk lekker dramatisch; een meisje die de Perfect Guy wilt vinden, een irritant klein broertje en overbeschermende ouders.

Amy gaat met haar ouders en broertje Jack op vakantie naar een camping in Frankrijk. Haar beste vriendin Sasha gaat naar de Malediven en ze is stik jaloers. 

Eenmaal op de camping aangekomen begint het al: Jack kotst over Amy heen, Amy's moeder pusht Amy om naar de camping club te gaan en activiteiten te ondernemen met leeftijdgenootjes en de mooiste jongen die ze ooit heeft gezien wordt ingepikt door de blonde bitch. 

Wat ik mooi vind aan het verhaal en wat mij een extra ster deed geven was het drama dat Amy had meegemaakt met een paard, waardoor ze nu niet meer durft te rijden; een paard stond op haar schedel. Even bot gezegd, maar je merkt in al haar handelingen de paniek die ze voelt als ze bij de camping manege in de buurt komt. 

Ik vind het verhaal een heerlijk tussendoortje. Het heeft mijn dipje genezen. Gewoon een lekker meiden boekje met de simpele drama's 'vindt ie me leuk of niet'.

Ik geef het boek 4/5 sterren

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als een leuk boek! Ik heb zelf niet veel meer met jeugdboeken maar ik denk dat mijn zusje deze wel heel tof zou vinden!

    BeantwoordenVerwijderen